הרב ליאור: אסור ללכת להצגה בה מופיעות נשים, אפילו אם הן צנועות

הרב דב ליאור מחדד את פסיקתו ואוסר לא רק שמיעת שירת נשים בהצגות תיאטרון, אלא אף קובע כי חל איסור לצפות בהצגות בהן משתתפות נשים, אפילו אם הן מקפידות על לבוש צנוע

חדשות כיפה אורי פולק 22/04/12 13:40 ל בניסן התשעב

הרב ליאור: אסור ללכת להצגה בה מופיעות נשים, אפילו אם הן צנועות
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון, אוסר בפסיקה הלכתית חדשה על השתתפות כקהל גם בהצגות צנועות אשר אינן כוללות שירת נשים, אך כוללות שחקניות, ואף שחקניות בלבוש צנוע.

בפסיקה שהתפרסמה באתר "ישיבה" ובתשובה לשאלה ביחס להשתתפות בהצגות תיאטרון, קבע הרב ליאור כי גם במקרה ובו ההצגה איננה כוללת שירת נשים ואף במקרה ובו השחקניות המשתתפות על הבמה לבושות בלבוש צנוע והולם, הרי שאסור לאדם דתי לצפות בהצגה שכזו. "זה לא צנוע ואין לראות הצגה שכזו", קבע הרב ליאור.

כבר בעבר, על רקע הקמת היכל התרבות בקריית ארבע, פסק הרב ליאור כי יש להציג בהיכל התרבות "רק הצגות עם מסר חינוכי, ערכיים לאומיים או אהבת המולדת". הרב ליאור אף התייחס בשלילה להופעות שחקנים המשתייכים לשמאל הישראלי וציין כי "לי אמרו שהאנשים האלה לא ירצו לבוא לפה (לקריית ארבע - א.פ), כי הם לא ירצו להופיע כאן, ולכן לא אמורה להיות בעיה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן