הרב ליאור: להציג בקריית ארבע רק הצגות עם מסר חינוכי או אהבת המולדת

כך פסק רבה של קריית-ארבע חברון, הרב דב ליאור, בהתייחס להתחלת פעילותו של היכל התרבות המקומי בשבוע שעבר. על הצגות בעלות אופי שמאלני אמר: "הם לא ירצו להופיע כאן, אז אין בעיה"

חדשות כיפה אורי פולק 25/09/11 14:05 כו באלול התשעא

הרב ליאור: להציג בקריית ארבע רק הצגות עם מסר חינוכי או אהבת המולדת
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, פסק השבוע כי ההצגות שיועלו בהיכל התרבות המקומי, שאך נחנך בשבוע שעבר, יהיו הצגות אשר יאושרו מראש מבחינת התכנים הכלולים בהם. כפי שדווח בכיפה, בשבוע שעבר נחנך היכל התרבות המקומי בקריית ארבע במעמד יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין והמשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום.

"שיביאו רק הצגות עם מסר חינוכי, ערכיים לאומיים או אהבת המולדת", קבע הרב בתשובה לשאלה שנשאל במסגרת תוכנית הרדיו ההלכתית אותה הוא מעביר בערוץ 7.

בכך מאשר הרב ליאור את הצעתם של חברי מועצת קריית ארבע, אשר דרשו פיקוח רוחני להצגות שיועלו בהיכל התרבות. על פי ההצעה, עליה חתומים כשליש מחברי המועצה, האמנים שירצו להופיע בהיכל התרבות המקומי יידרשו להצהיר נאמנות למדינה ולעבור וועדה רוחנית שבראשה יעמוד הרב דב ליאור, כדי לוודא שתכני ההופעה אינם מנוגדים הלכתית לרוח המקום.

בתשובה לשואל אשר תהה על דבר השתתפותם של אמנים שמאלניים בהצגות השונות, העריך הרב ליאור כי "לי אמרו שהאנשים האלה לא ירצו לבוא לפה, כי הם לא ירצו להופיע כאן, ולכן לא אמורה להיות בעיה".

בהתייחס להצעה שדרשה פיקוח רוחני על התכנים שיוצגו בהיכל התרבות, אמר ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, כי "אוכלוסיית קריית ארבע-חברון הינה אוכלוסייה מגוונת שוחרת תרבות ואומנות ומורכבת מציבור חילוני, דתי, עולים חדשים וותיקים. היוזמה שפורסמה על ידי מיעוט שולי במועצה הינה ניסיון לפגוע מסיבות פוליטיות פנימיות בחגיגות פתיחת היכל התרבות, שמהווה בשורה חשובה ומשמחת עבור תושבי קריית ארבע חברון וההתיישבות ביהודה ושומרון".

לוינגר הוסיף כי "חברי האופוזיציה אשר עומדים מאחורי היוזמה משקפים מיעוט ודעותיהם אינן זוכות לתמיכת הרוב המכריע של חברי המועצה ותושבי המקום - ועל כן אין בה יוזמה ממש מלבד ספין תקשורתי אשר פוגע בתדמיתה של ההתיישבות ביהודה ושומרון".