הרב ליאור: איסור הלכתי בקבלת כספים מנוצרים

בית דינו של הרב דב ליאור פסק כי חל איסור הלכתי לקבל כל סיוע, ישיר או עקיף, מגופים ציבוריים המזוהים עם הנצרות: "שומר נפשו ירחק מהם"

חדשות כיפה אורי פולק 11/10/11 09:47 יג בתשרי התשעב

הרב ליאור: איסור הלכתי בקבלת כספים מנוצרים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

בפסיקה הלכתית שניתנה באחרונה בבית דין רבני, קבעו הרב דב ליאור והרב אליקים לבנון כי חל איסור הלכתי על קבלת תרומות מארגונים נוצריים.

בדיון, שהתקיים בראשות הרבנים דב ליאור, אליקים לבנון, דוד חי הכהן, מיכאל הרשקוביץ ושמעון כהן, קבעו הרבנים כי אמנם "יש היתר לקבל סיוע כספי ותרומות מבני כל אומות העולם", אך נפסק באופן נחרץ כי "הנצרות, הכנסיות וכל הקשור בהם הינם עבודה זרה ויש איסור חמור ליהנות או להסתייע מעבודה זרה, ואפילו לצורך רפואי "אין מתרפאים מעצי אשירה"".

הרבנים הדגישו כי על פי קביעתם ההלכתית, חל איסור מוחלט לקבלת תרומות, סיוע ישיר או סיוע עקיף, מכל גוף ציבורי המזוהה עם הנצרות. "גם אם הגוף מזדהה כארגון של צדקה וחסד כלליים, ולא למטרות הדת הנוצרית, הואיל והוא מאורגן תחת כנסיה או כומר נוצרי או נושא שם של גוף כנסייתי, הרי שאסור לקבל ממנו כל סיוע", ציינו הרבנים.

עוד הדגישו הרבנים בפסק הדין כי "מכיוון שהדבר אסור, הרי שגם אין בממון זה סימן ברכה, ושומר נפשו ירחק מהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן