הרב לבנון: מקווה שהקב"ה יכוון את ממשלת האחדות לטובה

הרב אליקים לבנון טוען כי המהלך הפוליטי המפתיע הוא "פעולה של הקב"ה". הרב חיים נבון חושב כי על אף שהתוצאה רצויה, הרי ש"היינו יכולים לצפות להתנהגות ישרה יותר של הפוליטיקאים"

חדשות כיפה אורי פולק 08/05/12 11:14 טז באייר התשעב

הרב לבנון: מקווה שהקב"ה יכוון את ממשלת האחדות לטובה
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון, מתייחס היום (ג') למהלך הפוליטי המפתיע שהוביל ללידתה של ממשלת אחדות בין "הליכוד" ל"קדימה" - ולמעשה לדחיית מערכת הבחירות שתוכננה לחודש ספטמבר הקרוב.

בשיחה עם כיפה אומר הרב לבנון כי "זו פעולה של הקב"ה, שכיוון את הדברים כך שהבחירות יידחו". הוא הוסיף כי "אנחנו מתפללים שהוא אכן יכוון את הכל לטובה וכי המהלך הזה, בסופו של דבר, יועיל גם להתיישבות".

גם הרב חיים נבון טוען כי בשורה התחתונה, עם ישראל רק הרוויח. "צ'רצ'יל אמר שדמוקרטיה היא שיטת הממשל הגרועה ביותר, חוץ מכל האחרות. אברבנאל הדריך אותנו לבחון משטר דמוקרטי במבחן התוצאה - היא מביאה לתוצאות טובות יותר לאזרחים מאשר דיקטטורה. ודמוקרטיה פירושה פוליטיקה, על היפה והמכוער שבה", הסביר הרב נבון.

"לא הבנתי למה הקדימו את הבחירות, ואני לא מבין למה ביטלו את ההקדמה", ציין הרב נבון, "אבל במבחן התוצאה, נדמה לי שעם ישראל הרוויח: ממשלה יציבה ובטוחה לעוד שנה וחצי. עם זאת, היינו יכולים לצפות להתנהגות מעט יותר ישרה של הפוליטיקאים. יש כמה פוליטיקאים שאני לא מבין איך הם יכולים להתבונן היום בראי".