הבחירות נדחות – תוקם ממשלת אחדות

ראש הממשלה נתניהו טורף את הקלפים: "קדימה" תצטרף לממשלה והבחירות שתוכננו לספטמבר יידחו ל-2013. ב"בית היהודי" ביטלו את הקדמת הפריימריז ויקיימו אותו כמתוכנן

חדשות כיפה אורי פולק 08/05/12 09:35 טז באייר התשעב

הבחירות נדחות – תוקם ממשלת אחדות
בית השלום, ויקיפדיה העבירת, צילום: בית השלום, ויקיפדיה העבירת

ברגע האחרון, בשעה 2:00 בלילה, זה קרה: לאחר שהכנסת כבר הצביעה בעד הקדמת הבחירות, הושג הסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין יו"ר האופוזיציה שאול מופז, להקמת ממשלת אחדות. במסגרת ההסכם, מופז ימונה למשנה לראש הממשלה ו"קדימה" תקבל את ועדת הכלכלה.

כמו כן התחייבו שתי הסיעות לקדם חלופה לחוק טל, לשנות את שיטת הממשל בישראל ולהעביר את התקציב לשנת 2013.

המהלך עורר סערה פוליטית - ואף מגזרית. רק אתמול החליטה ועדת המפקד של "הבית היהודי" להקדים את מועד הפריימריז ואולם היום המציאות גזרה את החזרה ללוח הזמנים המקורי. "גם הניסיון העשיר לא יכול להכין אותך להפתעות מהסוג הזה", אמר היום ח"כ זבולון אורלב, שציין כי "המשמעות הפוליטית הפנימית שמועדי המפקד חוזרים להיות כרגיל. אנו נשמור על כך שהאחדות החשובה כל כך לעם ישראל לא תהיה במחיר פינוי תושבי גבעת האולפנה".

ח"כ אורי אורבך חושב כי דחיית הבחירות תאפשר ל"בית היהודי" להתארגן טוב יותר מאשר בלוח הזמנים הקצר שנגזר עליו קודם לכן. "אני שמח על כך שנוכל להתארגן כמו שצריך לבחירות הבאות", ציין אורבך, שהבהיר עם זאת כי "הזיגזוג של הליכוד וראש הממשלה הוא מבזה ועושה צחוק מהפוליטיקה ומהכנסת. התוצאה אולי טובה, הדרך היא בושה וחרפה".

ח"כ מיכאל בן ארי מתח ביקורת על התנהלות נתניהו ואמר כי "האלימות בחברה, התחמון ברחוב, המציאות בה מי שזומם הוא זה שמנצח ולו מוחאים כפיים - זו התרבות שיורדת לרחוב מנתניהו והמפסיד הגדול - עם ישראל".

ח"כ אורי אריאל טוען מנגד כי המהפך שהתרחש הלילה צפוי לגרום למאבק קשה בתחומי התיישבות. "על רקע גזרת בג"ץ לפינוי שכונת האולפנה ששוב הצדיקה את חוסר האמון של הציבור, אני מקווה ומתפלל שראש הממשלה יעביר את חוק ההסדרה ולא יסתתר מאחורי קדימה על מנת להחריב את ההתישבות ולהביא עלינו, שוב את מראות גוש קטיף".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן