הרב לבנון: לעצור את השתלטות הקרן לידידות על מערכת החינוך

ממשיכים חילוקי הדעות בין הרבנים. בתגובה לרבנים שהתירו לקיחת כספי הקרן לידידות מדגיש הרב אליקים לבנון "מטרת הקרן ליצור תלות של מדינת ישראל בעולם הנוצרי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/06/14 14:59 יד בסיון התשעד

הרב לבנון: לעצור את השתלטות הקרן לידידות על מערכת החינוך
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

על רקע הסערה הציבורית אודות פעילות 'הקרן לידידות', הרב אליקים לבנון, רב מועצת השומרון וראש הישיבה באלון מורה, מגיב על הסוגיה ותוקף בחריפות את החלטת משרד החינוך.

"בשנים האחרונות חלה התפכחות בתפיסת האמונה הנוצרית, הכל מבינים כי מדינת ישראל היא עובדה קיימת, ולא ניתן להכחידה. התפתחו גם תנועות נוצריות אשר בנו לעצמן כיוון חדש", מסביר הרב לבנון. "השיטה החדשה היא לחבור לכוחות המניעים והמרכזיים במדינת ישראל, ולפעול לחיזוק השותפות שלהם עם העולם הנוצרי. חבירה זו אמורה לסלול את הדרך לשינוי מגמה במדינת ישראל".

עוד מפרט הרב כי הקמת מדינת ישראל הייתה מהלומה אמונית אדירה לנצרות, שהרי אותה אומה מושפלת ורצוצה אשר נגזר עליה כרת לדידם, ולפתע קם המת מקברו, צמח והקים לעצמו מדינה. כהתגוננות תיאולוגית, קיבלה הכנסייה החלטה בה ניקתה את היהודים מאשמת רציחתו של אותו האיש. בכך, ניתן הסבר לאפשרות הקמתה של מדינת ישראל בלא שיווצר משבר דתי.

"המטרה שלהם כיום היא לגרום לכך שמדינת ישראל תהיה תלויה בעולם הנוצרי, ואשר בסופו של דבר תיווצר האפשרות של שליטה נוצרית אשר תביא ל"גאולה". היינו - חזרתו של אותו האיש לשלוט ולהנהיג את מדינת ישראל". מטרתה של הקרן לידידות היא נוצרית מובהקת - ליצור תלות של מדינת ישראל בעולם הנוצרי. קייטנות הקיץ הן פתח רחב למימוש מטרה זו", מסביר הרב.

עוד מוסיף הרב: "יש לציין, שאין מדובר בהחדרת אמונה נוצרית במסגרת פעילות הקיץ בקייטנות. מדובר במהלך רחב היקף שאין לו צורך בהטמעת ערכי הנצרות, אלא הוא בא להשיג דריסת רגל והשפעה שלטוניות".

"לאור דברים אלה, עלינו לראות את הנולד ולהדוף מיידית את ניסיונות ההשתלטות על מערכות במדינה, ובמיוחד לשמור על מערכת החינוך מפני תלות בזרים. ויפה שעה אחת קודם", פוסק הרב לבנון.