הרב לבנון במתקפה חריפה על הבית היהודי: מציע להקים מסגרת פוליטית חדשה

הרב אליקים לבנון מאוכזב מהקיצוץ העמוק בתקציב הישיבות הציוניות והחרדיות ואומר כי מדובר ב"הרס ופגיעה בבשר החי, איך השותפים של לפיד נותנים לו יד למהלך שכזה?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/08/13 15:36 יג באלול התשעג

הרב לבנון במתקפה חריפה על הבית היהודי: מציע להקים מסגרת פוליטית חדשה
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון, מביע היום (ב‘) אכזבה מהתנהלות ”הבית היהודי“ ביחס לתקציב הישיבות בישראל, זאת לאחר שנרשם השנה קיצוץ של 75% בתקציב הישיבות.

”אין ספק, אנחנו בחרנו, אנחנו העלנו את הממשלה הזו כממשלת ימין, שבדרך כלל הייתה תומכת הן בהתיישבות בארץ ישראל והן בתורה בכל רחבי ארץ ישראל. זו הממשלה שאותה העלנו. ולצערנו אותם שליחי ציבור שלנו עשו טעות אחת ועוד טעות, שרשרת של טעויות שגרמו למצב של קיצוץ אדיר. מסוף שנה שעברה, תקציבי הישיבות קוצצו ל-25%, ישיבה שהייתה אמורה לקבל כ-100,000 שקלים בחודש, היא תקבל היום רק 25,000 שקלים“, תיאר הרב לבנון.

לדבריו מדובר ב“הרס ופגיעה בבשר החי. גם ככה הישיבות לא משופעות בממון, אנחנו לא אוניבסרטות שמקבלות הרבה יותר. כל עולם הישיבות סובל, גם הציוניות וגם החרדיות“. לדבריו, ”הפגיעה הזו היא מעבר לכל פרופורציה וזהו נצחון של יאיר לפיד, שעליו הוא הצהיר במערכת הבחירות והוא ביצע את מחשבותיו. אבל הבעיה היא השותפים שלו, איך נותנים יד למהלך שכזה?“.

הרב לבנון ציין כי רבני הישיבות מתנגדים למהלך וכי ”אנחנו מרימים את קולנו וקולנו לא נשמע. זו הבעיה של הדמוקרטיה שארבע שנים אין לך מה להגיד“. הוא טען כי ”מנהיגי הבית היהודי רוצים לעשות דברים טובים ויוצא מזה דברים קשים ורעים. הם הולכים בלי הכוונה, בלי דרך בלי מסלול. מדובר באנשים שבעיקרם הם טובים, הם לא שונאים תורה, הרב בן דהן הוא תלמיד חכם וגם השאר הם בני תורה, אבל הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. ההתנהלות היא לא בסדר. הם התכופפו בפני השותפים לקואליציה, אמנם יש נסיבות מקלות אבל זה לא מצדיק“.

בראיון ל“קול ברמה“, רמז הרב לבנון כי בכוונתו להחליף גוף פוליטי חדש במקום ”הבית היהודי“: ”אני חושב על הקמת גושים חדשים וחבירה חדשה עם כוחות חדשים שנמצאים במערכת, אבל מוצנעים צריך ליצור גושים כאלה שיהיה להם עמוד שדרה תורני, מדיני ופוליטי ולא קריסה לכל המערכות. בשבוע הקרוב אני אתחיל מפגשים כדי לעצב מערכת הרבה יותר אמינה, עם חוט שידרה ישראלי יהודי אמיתי שבעזרת ה' נבנה בעתיד הנהגה חדשה, אחרת וטובה יותר למדינת ישראל“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן