הרב לאו: עלינו להיאבק בחקיקה האנטי דתי

הרב דוד לאו התייחס לחקיקה ה'אנטי דתית' כלשונו בטקס הענקת תעודות יורה יורה למאות נבחנים בירושלים ואמר "בידכם לפעול כשגרירים של תורת ישראל ללא פשרות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/09/14 16:24 ט באלול התשעד

הרב לאו: עלינו להיאבק בחקיקה האנטי דתי
דוברות הרב לאו, צילום: דוברות הרב לאו

"עלינו להיאבק יום יום בחקיקה האנטי דתית", כך אמר היום (ה') הרב הראשי דוד לאו בהתייחסו לנושא חוק הגיור וגל החקיקה בנושאי דת ומדינה בכנסת.

את הדברים אמר בטקס הענקת תעודות יורה יורה למאות נבחנים בירושלים. לדבריו "בידכם להיות השגרירים של היהדות כולה אמר. “עלינו להיאבק בחקיקה האנטי דתית, אך בידכם לפעול כשגרירים של תורת ישראל ללא פשרות - אך בדרכי נועם".

בשבועות האחרונים שבה ועולה סוגיית חוק הגיור השנוייה במחלוקת. מאות רבנים חתמו על עצומה המתנגדת לחוק הגיור של אלעזר שטרן, ולפשרה אותה מנסים הרב דרוקמן, הרב דרורי והרב סתיו לקדם בדמות וועדה שתאשר בתי דין. לדבריהם רק הרבנות הראשית יכולה לקבוע את הגיורים.

במעמד ההסמכה, שהתקיים בבית הכנסת ישורון בירושלים השתתפו כ-1000 איש והוסמכו 339 רבנים חדשים, והוא התקיים במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף שליט''א והרב דוד לאו שליט''א. בטקס השתתפו גם סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ומנכ''ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, אלחנן גלט.

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף בירך את הרבנים החדשים ואמר "כוחא דהיתרא עדיף, ולכן כששואלים אתכם שאלה בהלכה שקדו - והתירו אם ההלכה מתירה. הידע שרכשתם כדי לקבל את ההסמכה נועד לאפשר לכם לפסוק כבית הלל מתוך ידע וגדלות הרוח".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן: "פעלנו ונפעל למינוי רבנים, ובקרוב נאפשר מינויים של 1000 רבני עיר. בעזרת ה' כל רב שיבקש להפיץ תורה ולקדם את היהדות יוכל למצוא את מקומו.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט: כשרואים את הגיוון הרב של המוסמכים בעדות, במגזרים ובגילים, מבינים שהרבנים שמוסמכים היום הם המנהיגות הרוחנית העתידית של עם ישראל.