הרב לאו לנשות ישראל: הקדימו הדלקת נרות השבת לרפואת ילדי משפחת גרוס

הרב הראשי קורא לנשים להקדים את הדלקת הנרות לרפואת ילדי המשפחה אשר נפגעו מחומר הדברה רעיל השבוע. "כל ישראל ערבין זה לזה. הקדימו את כניסת השבת בחמש דקות לזכותם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/01/14 12:09 כג בשבט התשעד

הרב לאו לנשות ישראל: הקדימו הדלקת נרות השבת לרפואת ילדי משפחת גרוס
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו קורא לנשות ישראל להקדים את הדלקת נרות השבת לרפואת ילדי משפחת גרוס, אשר נפגעו השבוע מהרעלה בעקבות הדברה שנעשתה בביתם.

"עיני כל עם ישראל נשואות אל הילדים הרכים מיכאל ויצחק גרוס הנאבקים על חייהם", אמר הרב לאו. "כל ישראל ערבין זה לזה ואני קורא לציבור לקבל על עצמו להקדים את כניסת השבת בחמש דקות לזכותם ושהנשים הצדקניות תתפללנה על הבנים בעת הדלקת הנרות 'ואל כביר לא ימאס תפילת רבים'".

בימים האחרונים נאבקים ילדי משפחת גרוס על חייהם לאחר שהבנות, יעל ואביגיל גרוס, נפטרו בעקבות ההרעלה. שעות לאחר שהביאו למנוחות את שתי בנותיהן הקטנות, הגיעו אמש (ה') בני הזוג שמעון ומיכל גרוס לבית החולים שניידר, שם מאושפזים עדיין במצב קשה מאוד הילדים מיכאל (5) ויצחק (7) שנפגעו משאיפת חומר ההדברה הרעיל.

"רק התפילות יעזרו, אין שום דבר אחר בעולם כי המצב שלהם קשה מאוד מאוד" אמרה האם והוסיפה בדמעות "אני מרגישה את החיבוקים של עם ישראל ואני מודה לכולם. ראינו את הילדים, המצב שלהם קשה ואנחנו רוצים אותם איתנו. הבנות כבר אינן, הקדוש ברוך הוא לקח אותן, צדיקות ומתוקות. בעזרת השם, בזכות עם ישראל, הבנים יבריאו וימשיכו לשמוח איתנו. כולנו רוצים חיים והלוואי שכולנו נשתדל לראות טוב בכולם".

"בכל מקום שאנחנו הולכים יש את האחדות הזאת וזה כל כך מחזק, פשוט אין לי מילים", הוסיף שמעון גרוס. "זה נותן כוח, זה עם נפלא. אתם תראו שבעזרת השם יהיו פה ניסים בקרוב. אני ממש מתחנן שתחזיקו אצבעות ותתפללו איתנו יחד". ההורים ביקשו להתפלל לרפואת הילדים, ואף הוסיפו להם את השמות "חיים" ו"רפאל": חיים מיכאל שלמה בן מיכל ורפאל יצחק אייזק בן מיכל.

הציבור מתבקש להתפלל לרפואת שני הילדים: חיים מיכאל שלמה בן מיכל ורפאל יצחק אייזק בן מיכל

שִׁיר הַמַּעֲלוֹ, מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה.

אֲדֹנָי, שִׁמְעָה בְקוֹלִי: תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ, קַשֻּׁבוֹת-- לְקוֹל, תַּחֲנוּנָי.

אִם-עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר-יָהּ-- אֲדֹנָי, מִי יַעֲמֹד.

כִי-עִמְּךָ הַסְּלִיחָה-- לְמַעַן, תִּוָּרֵא.

קִוִּיתִי יְהוָה, קִוְּתָה נַפְשִׁי; וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי.

נַפְשִׁי לַאדֹנָי-- מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר, שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר.

יַחֵל יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְהוָה: כִּי-עִם-יְהוָה הַחֶסֶד; וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת.

וְהוּא, יִפְדֶּה אֶת-יִשְׂרָאֵל-- מִכֹּל, עֲו‍ֹנֹתָיו.