הרב לאו: ללמוד על ביטחון ואמונה ממשפחת שליט

הרב הראשי לתל אביב, שליווה את מאבק משפחת שליט לאורך חמש השנים האחרונות, אומר כי עמידתה האיתנה של המשפחה מלמדת כי "גם בזמנים הכי קשים – אסור להיכנע"

חדשות כיפה אורי פולק 23/10/11 10:27 כה בתשרי התשעב

הרב לאו: ללמוד על ביטחון ואמונה ממשפחת שליט
matanya, צילום: matanya

הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב, סבור כי יש ללמוד מפרשת שחרור החייל גלעד שליט והתנהלות משפחתו על אמונה בצדקת הדרך ועל תקוותם האיתנה שלא הכזיבה למרות השנים הארוכות בשבי החמאס.

באירוע "הקפות שניות" שהתקיימו ברמת אביב ג', נשא הרב לאו דברים וקרא לציבור ללמוד מהתנהלות משפחת שליט. "עם ישראל עשה הרבה דברים מחוסר ברירה, כל המלחמות היו מחוסר ברירה ובכל זאת, בזכות האמונה והביטחון שלנו - ניצחנו. גם בנושא גלעד שליט, עמדנו בפני מצב של אין ברירה. אבל לא משנה מה תהיינה הדעות שלנו לגביי העסקה, אנחנו יכולים ללמוד ממשפחת שליט על אמונה וביטחון".

הרב לאו הוסיף כי "גלעד היה בתא חשוך, סגור בלי לראות אור יום, אבל תמיד בלב הוא ידע שהוא ישוחרר. גם המשפחה תמיד נשארה עם האמונה והביטחון שיום אחד הוא ישוחרר". הוא אמר כי "מה שאנחנו צריכים ללמוד ממשפחת שליט: גם בזמנים הכי קשים אסור להיכנע, לא להישבר, לא לסגת, להמשיך להילחם בעוז, ובעיקר באמונה".

הרב לאו ידוע כמי שתמך במשפחת שליט לאורך חמש השנים האחרונות, בין היתר גם בהשתתפותו ב"צעדת שליט" שהתקיימה כחלק מקמפיין המשפחה. באותה צעדה אמר הרב לאו כי "לילד הזה מגיע לחזור הביתה. בואו נתחלף, אני אהיה במקומו. לי יש הרגשה שהעולם לא יעמוד מנגד, וזה יגרום לסדק בחומה האטומה שהחמאס מתבצר מאחוריה".

עוד אמר הרב לאו בזמנו כי הוא "מייחל לרגע שהסבא, צבי שליט, שעבר את גיל הגבורות, יזכה להגשים את חלומו ולחבק את הנכד שישוב הביתה. שהסבא יזכה ללטף את לחיו ולדעת שיש לו נכד חי, בריא ושלם". בשבוע שעבר, תקוותו התגשמה.