הרב לאו: מוכן להיות קלף מיקוח במקום שליט

רבה הראשי של תל אביב נשא דברים בעצרת שציינה את יום הולדתו ה-25 של החייל החטוף גלעד שליט. "מתפלל ומאמין שגלעד עדיין חי", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 28/08/11 19:36 כח באב התשעא

הרב לאו: מוכן להיות קלף מיקוח במקום שליט
יחצ, צילום: יחצ

כ-200 בני אדם השתתפו היום (א') בעצרת מיוחדת לציון יום הולדתו ה-25 של החייל החטוף גלעד שליט, המצוי עדיין בשבי החמאס בעזה, זה שש שנים. בעצרת, שהתקיימה באזור מעבר "ארז" הסמוך לעזה, השתתפו אישי ציבור רבים וביניהם גם רבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, שהביע תמיכה ברורה במאבק המשפחה למען שחרורו של גלעד.

"למעלה מחמש שנים אנו זועקים את זעקתה של משפחת שליט שהיא למעשה זעקתו של עם ישראל כולו", אמר הרב לאו בעצרת, שציין כי "אין בישראל אדם שלא היה רוצה לראות את צבי שליט מלטף את לחיו של נכדו ולראות את גלעד חוזר לחיק הוריו. גלעד שילם יותר מכל מה שניתן להעלות על הדעת ואני מוכן להיות קלף מיקוח במקומו, אני מוכן להיות בן הערובה".

עוד הוסיף הרב לאו ואמר כי הוא "מתפלל ומאמין שגלעד עדיין חי". בעצרת השתתפה גם ח"כ ציפי חוטובלי, שהייתה לחברת הכנסת היחידה שהגיעה לעצרת והדגיש כי לא מדובר במאבק פוליטי אלא בעניין המצוי בקונצנזוס הישראלי. "המאבק להשבתו של גלעד שליט אינו מאבק של שמאל או ימין - הוא מאבק של כל עם ישראל", אמרה חוטובלי.

חוטובלי הוסיפה בדבריה כי לדעתה "הדרך היחידה להחזיר את גלעד עוברת דרך הפסקת הזרמת הכספים לחמאס ולרשות הפלסטינית שחתמה ברית עם אלו המחזיקים בו. אסירי חמאס נהנים מתנאים של קייטנה, של מלון חמישה כוכבים.

עוד ציינה חוטובלי כי "גלעד שליט שבוי בידי החמאס ולא בידי מדינת ישראל. אני מתנגדת לעסקת שחרור אסירים אבל אני תומכת בדברים אחרים שיכולים להחזיר את גלעד". לאחר שהביעה התנגדות נחרצת לעסקה, הורדה ח"כ חוטובלי מהבמה, ו"זכתה" לביקורת גלויה מאביו של החייל החטוף, נעם שליט, שאמר לה כי היא "כנראה ב'דיליי' של כמה שנים וכדאי שתשלימי את הפער".

שליט הוסיף כי הוא אמנם מסכים עם דבריה של חוטובלי כי יש דברים רבים שניתן לעשות למענו של שליט על ידי הממשלה, אך לא נעשה דבר. "את כל הדברים הללו ממשלת ישראל הייתה צריכה לעשות לפני חמש שנים ואז אולי גלעד היה כבר בבית", אמר.