הרב לאו: הפעלת אוטובוסים בשבת – פרצה חמורה

רבה הראשי של תל אביב גינה בחריפות את החלטת מועצת העיר להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות. הוא קרא לראש העיר: "חולדאי, אל תכבה את נר השבת"

חדשות כיפה אורי פולק 21/02/12 11:16 כח בשבט התשעב

הרב לאו: הפעלת אוטובוסים בשבת – פרצה חמורה
nuriko san-cc-by-nd, צילום: nuriko san-cc-by-nd

רבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, תוקף בחריפות את החלטת מועצת העיר על הפעלת מערכת התחבורה הציבורית בשבתות. לטענת הרב לאו מדובר ב"פרצה חמורה", וכי הוא מתנגד בחריפות להחלטה.

במכתב ששלח הרב לאו לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כתב הרב כי "תחושה של אכזבה עמוקה וכאב רב מלאה אותי לשמע הידיעה כי מועצת עיריית תל אביב יפו החליטה אמש להמליץ על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. זוהי פגיעה חמורה בקדושת השבת, שהינה זכר לבריאת העולם, זכר ליציאת מצרים, יום מנוחה לכל עובד, יום התעלות רוחנית וליכוד המשפחה".

לדברי הרב לאו, "המלצה זו פוגעת בהיסטוריה של תל אביב יפו, שנוסדה לפני 103 שנים כעיר עברית ראשונה, והאישים הבולטים מראשיתה כמו מאיר דיזנגוף ראש העיר הראשון, אחד העם וחיים נחמן ביאליק עשו רבות למען שמירת צביונה כעיר שהשבת תישמר בה ברשות הרבים".

רבה הראשי של תל אביב טוען כי ההחלטה "פוגעת בסטטוס-קוו", והוא הוסיף וקרא לראש עיריית תל אביב לחזור בו ממנה. "חזור בך והמשך במורשת קודמיך, אשר לא אפשרו לכבות את נר השבת", כתב הרב לאו שציין כמו כן כי הוא "פונה לשרי הפנים והתחבורה כי לא יאשרו פרצה חמורה זו וימשיכו לשמור על השבת במרחב הציבורי כראוי למדינה יהודית".