הרב לאו: הליך משמעתי לרב שערך חופות בניגוד לנהלי הרבנות

פרסום ראשון: בעקבות הפרסום על מיזם החופות עוקף רבנות, שהקימו בתיה כהנא-דרור והרב אברהם דב לוין, הורה הרב דוד לאו בפתיחת ישיבת מועצת הרבנות הראשית, להעמיד את הרב לוין לוועדת משמעת, ע"מ שיפסיק לערוך חופות

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/16 17:38 כב באלול התשעו

הרב לאו: הליך משמעתי לרב שערך חופות בניגוד לנהלי הרבנות
לשכת הרב לאו, צילום: לשכת הרב לאו

עו"ד בתיה כהנא-דרור, דתייה לאומית ליברלית, והרב אברהם דב לוין, רב חרדי ליטאי, הצליחו להעמיד על הרגליים, את הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ואת הרבנות הראשית כולה. בעקבות מיזם החופות, עוקף הרבנות, שהקימו השניים, כפי שפורסם בידיעות אחרונות ע"י יפעת ארליך, קרא הרב לאו לכנס ועדה מיוחדת שתטפל ברב לוין ובעוד כאלה שמחתנים זוגות של שלא דרך בתי הדין הרבניים. הרב לאו עדכן את חברי מועצת הרבנות הראשית כי בכוונתו להקין וועדה שתבחן את שלילת הסמיכה לעריכת חופות של הרב לוין.

יש לציין כי החופות נערכות ע"פ הכללים ההלכתיים האורתודוכסים. מה שגורם לזוגות שונים לבחור ברב לוין וברבנים נוספים במקום לעבור דרךבתי הדין הרבניים, היא העובדה שזוגות אלה מכניסים לרוב כל מיני טקסי משנה של מקובלים על הרבנות הראשית. מדובר למשל, על נשים שמברכות את אחת משבע הברכות, או ברכות מיוחדות שבני הזוג מחברים ונאמרות תחת החופה. מכיוון שהרבנות הראשית אינה מאפשרת לזוגות אלה, להוסיף את תתי הטקסים הללו, הם פונים, בין היתר, למיזם של כהנא דרור והרב לוין.

ע"פ הכתבה, דבר מעניין נוסף, הוא מה שהוביל שת השניים לחבור ולפעול יחד. כהנא דרור מעוניינת לקדם נישואים שוויוניים שבהם הנשים יטלו חלק מרכזי, החל מטקס החופה. הרב לוין, תלמידו של הרב אלישיב זצ"ל, לעומת זאת, בא ממקום שבו הוא טוען בתוקף כי הוא "רואה את הרבנות כמקום שלא כשר להתחתן בו. הם כפופים שם לכל מיני לחצים. היום הרבנות מחתנת יהודים וגויים. את מי שהממשלה אומרת להם לחתן הם מחתנים. פקיד ממשלתי מרים טלפון לרב הראשי ואומר לו את הזוג הזה תרשמו, אז אין להם ברירה והם רושמים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן