הרב ישראל אריאל נעצר בהר הבית

ביציאה מהר הבית עצרה המשטרה, תוך שימוש באלימות, את הרבנים ישראל אריאל, דורון לדווין ויהודה גליק, בשל הפרת הסדר הציבורי. צפו במעצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/13 16:21 ו בחשון התשעד

הרב ישראל אריאל נעצר בהר הבית
מטה ארגוני המקדש, צילום: מטה ארגוני המקדש

הרב ישראל אריאל נעצר היום (ה‘) בהר הבית, במסגרת עלייה מאורגנת בה השתתפו עשרות ישראלים, לציון יום עליית הרמב"ם להר הבית ותפילתו במקום, בשישי למרחשוון.

את העולים היום להר הבית הדריכו הרבנים ישראל אריאל, יוחאי מקבילי ראש מפעל משנה תורה, ודורון לדווין ראש המדרשה לבנות בטכניון, שהגיעו במיוחד לרגל יום עליית הרמב"ם, כדי ללמד את משנתו ולהרצות על קורותיו ותפילתו של הרמב"ם בהר הבית. בין העולים נצפתה גם סופיה רון-מוריה, כתבת ”מקור ראשון“, שעלתה היום להר לרגל חתונתה הערב.

המוסלמים, המעודכנים בתאריכי החגים היהודים והימים שבהם יהודים רבים עולים להר הבית, נערכו לפרובוקציות בהר מבעוד מועד, ללא התנגדות מצד המשטרה שאיפשרה להם להתמקם במסלול היהודים, תוך הוראות ליהודים שלא להתעכב לידם. כמדי חג יהודי, המוסלמים הללו הצליחו גם הפעם, לאלץ את המשטרה לסגור את הר הבית לכניסת יהודים. מיד עם שעות הבוקר, נוכחו היהודים בעיכובים ארוכים והחלטות חדשות של המשטרה במקום. הבאים עוכבו בשער כשעה, ונאסר עליהם לעלות בקבוצות של למעלה מעשרים יהודים בו זמנית בכל ההר.

לאחר שעלתה להר הבית קבוצה בת עשרים, לא איפשרה המשטרה ליהודים נוספים לעלות, בעוד מוסלמים ותיירים זורמים פנימה כל העת. בשעה 9:00 הודיעה המשטרה כי נוכח המתיחות בהר, היא לא מאפשרת עוד ביקורי יהודים במתחם, וגירשה את העולים דרך השער הסמוך לשער הכניסה. עשרות העולים שזכו להיכנס להר בטרם נסגר, למדו בספרי הרמב"ם, השתחוו ושרו במקום, ואמרו קדיש דרבנן בתום הלימוד.

ביציאה מן ההר עצרה המשטרה, תוך שימוש באלימות, את הרבנים ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, דורון לדווין ויהודה גליק מנהל הקרן למורשת הר הבית, בטענה שהמוסלמים כועסים ונזעמים מהתנהגותם של הרבנים במקום. אי לכך התנהגותם מהווה הפרת הסדר הציבורי. אחד מהם נעצר הרבה אחרי צאתו מההר, כאשר ביקש לעלות בשנית.

במטה ארגוני המקדש הגיבו בחריפות נוכח מעצרם של הרבנים בהר הבית. מעצר מתפללים בכלל, ורבנים בפרט צריך לזעזע כל שוחר זכויות אזרח בישראל. ”ההיערכות הכושלת של המשטרה לקליטת העולים הרבים להר הבית מעלה חשד כי היתה כאן יד מכוונת להתנכלות ליהודים העולים להר. עשרות שוטרים גוייסו וישבו באפס מעשה מחוץ למתחם ההר, בעוד בתוכו פנימה ההר געש בצעקות ואלימות מילולית של מוסלמים שנאספו במקום במטרה מוצהרת לגרש את היהודים מהר הבית“, אומרים במטה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן