הרב ישראל אריאל: הריקודגלים מנציח את החורבן ומזייף את ההיסטוריה

יו"ר מכון המקדש מתייחס לריקודגלים שמופנה לכותל המערבי בלבד ומאשים את הציונות הדתית והרבנות בהפקרת מקום המקדש. "ברחנו מההר ונתנו את זה לאויבי ישראל".

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/05/16 17:52 כב באייר התשעו

הרב ישראל אריאל: הריקודגלים מנציח את החורבן ומזייף את ההיסטוריה
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זה דבר מוזר מאין כמוהו, בהשראה של כל מיני אגודות ורבנים, מנציחים את החורבן ומזייפים את ההיסטוריה ואת ההלכה והופכים את הכותל ללב האומה במקום המקדש עצמו", אומר ל'כיפה' הרב ישראל אריאל לקראת הריקודגלים.

הרב אריאל טוען כי הפרסומים עצמם של הצעדה חושפים את הבעייתיות, "כשאתה קורא את הפרסומים של הריקודגלים אתה רואה - "הכותל המערבי מקודש לכל אורכו", זאת הכותרת שקוראת לאנשים לבוא לכותל ביום ירושלים, "לפני 49 זיכנו השם לשוב למקום חיינו שריד בית מקדשנו הכותל מערבי", כלומר אנחנו מודים שהגענו לכותל ואילו המקדש לא נוגע לעניין. זה דבר חמור מאין כמוהו".

"הקב"ה אומר לשלמה המלך כשהוא בונה את המקדש "והיו עיניי וליבי שם כל הימים". כלומר,הלב שלי בהיכל, ומסבירים חז"ל שלעולם לא זזה שכינה מההיכל. ואילו הם באים ואומרים לנו הלב של הקב"ה הוא יהיה בהיכל, הלב שלנו בכותל המערבי...", מלין הרב אריאל.

"משל לאב שנתן לבנו מתנה קופסא יפה ובפנים דבר יקר, הלך הבן פתח את הקופסא ראה יהלום יקר ערך ואמר לאביו, תודה רבה על הקופסא שנתת לי... הכותל זה רק קופסא, מסגרת של היהלום. יובל שנים אחרי שנתת לנו את היהלום אנחנו אומרים תודה על הקופסא", מבקר בחריפות יו"ר מכון המקדש.

הרב אריאל מוסיף כי למרות הביקורת הוא מעריץ ומוקיר את פועלו של ידידו הרב יהודה חזני ז"ל שיזם את הרעיון של הריקודגלים, "אלפים ועשרות אלפים נוהרים למקום המקדש אל הכותל בשעה שלצערנו חלק מעם ישראל לא בדיוק מרגישים את היום זה הוא בשבילם ליום שגרתי. זה יום שאמור להזכיר שחזרנו אחרי 2000 שנה למקום המקדש", אומר הרב אריאל ומוסיף, כי "יש להצטער שהריקודגלים מרכז רק חלק מהצעירים כשחלקים ניכרים בציבור ממשיכים לעסוק בענייני היום יום והשגרה כאילו ביום זה לא קרה דבר מיוחד".

הרב אריאל מגדיר את כיבוש הר הבית כ"אחד הניסים הגדולים שהיו לעם ישראל מאז יציאת מצרים" ומצביע על כך שדברים ברוח זאת נשמעו אפילו מבכירי הרבנים החרדים באותה תקופה ולא רק מהרבנים הציוניים. "אלה היו רגעים גדולים בחיי העם כולו, מאידך זה הכאב הגדול שאחרי שהקב"ה הביא אותנו בניסים גלויים, שכל עם ישראל יצא מכליו בשמחה וכל עמי העולם ראו את ישועת אלוהינו, ירדנו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא", אומר בכאב הרב אריאל.

הוא מאשים את הממשלה באותם ימים ואף את הציונות הדתית במסירת הר הבית לערבים, "הממשלה קיבלה רגליים קרות ופחדה מהצל של עצמה ואמרה לערבים אתם יכולים להתפלל בהר הבית", אומר הרב אריאל ומספר כי מי שהיה באותם ימים שר הדתות מטעם המפד"ל, זרח ורהפטיג, היה זה שדרש לתת לערבים להתפלל בהר הבית. "לצערנו היה שר דתות, יהודי שאני מעריך, ורהפטיג שנתנו להם להיכנס ולהתפלל. אחרי הכיבוש צה"ל מנע מהקאדי להתפלל בהר הבית אך הוא התעקש לאשר להם והם השתלטו על ההר עד למצב הנוכחי שמלך ירדן שולט פה. הר הבית הפך למוקד אל אקצה וסמל של המלחמה על כל ארץ ישראל".

"במקום לשלוט בהר שזו מצווה מהתורה לשכנו תדרשו הגענו לרגעים הללו ובמקום להודות לקב"ה ולעשות מה שעשו החשמונאים פשוט ברחנו מההר ונתנו את זה לאויבי ישראל", מאשים הרב אריאל.

לדבריו, ישראל באופן קבוע מאפשרת לערבים להשתלט על הר הבית, "הורידו את דגל ישראל ומניפים שם דגלי חמאס ואש"ף. זה יובל שנים שהמנהיגות הולכת ונסוגה ממקום המקדש. מונעים מחברי כנסת להיכנס. יהודה גליק גם נפרד מהר הבית ועכשיו אונסק"ו קראו למקום הזה מקום מקודש לאסלאם , סליחה שאני אומר הם צודקים. הפקרתם את המקום לידי הערבים. במו ידינו בגדנו במקום הזה. זה חילול השם שאין דוגמתו", אומר הרב אריאל בכאב.

הוא מפנה את הטענות גם כלפי הרבנות הראשית ואומר "אני מעריך רבות את הרבנות הראשית וחושב שהיא תהיה הבסיס לסנהדרין אך בינתיים למרבה הצער היא כפופה לפוליטיקאים ויש שתיקה גדולה בעולם הרבנות. יש פה מציאות בלתי נסבלת מבחינה מדינית ודתית. זה חמור מאד. הרבנות הייתה צריכה להרים קול צעקה, אך היא שותקת".

"צריך להודות לקב"ה על ניסיו ונפלאותיו על היום הזה, זה יום חג גדול מאין כמוהו, אבל אסור לזייף. על זה צריך אפילו לקרוע את עולם הרבנות ואת הפוליטיקאים שהפנו עורף ללב של הקב"ה. הגיע השעה שנתחיל לחנך את הדור לתקופה חדשה של רצון לבנות את המקדש מחדש, אנחנו כבר מוכנים לזה", מסיים הרב אריאל.