הרב יצחק לוי: מקווה לאחות את השברים בבית היהודי

יו"ר הועדה החדשה שתוביל שינויים בחוקה מתייחס בראיון ל'כיפה' למסגרת הסכם הפשרה בחוקת הבית היהודי ומבטיח לאחד גם בין אנשי תקומה לבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/09/14 16:57 טז באלול התשעד

הרב יצחק לוי: מקווה לאחות את השברים בבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אני רוצה לאחד את המחנה. היו שברים, אני לא חושב שהם מאוד גדולים, אבל כולם מבינים שצריך לתמוך בצורה משמעותית במובילי הרשימה. נקרא את ההסתייגויות ואולי נפתח את החוקה להסתייגויות נוספות", כך אומר הרב יצחק לוי, יו"ר המפד"ל לשעבר ומי שמונה לעמוד בראש הועדה לבחינת החוקה, בעקבות הפשרה שהושגה אמש בועידת הבית היהודי.

כזכור, חוקת הבית היהודי עברה ברוב עצום של 90 אחוזים לאחר שמחנות המתנגדים למעט חברי הכנסת שטבון ויוגב, הסכימו להצעת פשרה לפיה תוקם ועדה בראשות יו"ר המפד"ל לשעבר הרב יצחק לוי, שתבחן את החוקה ותקבל הסתייגויות מסוימות בה.

בראיון ל'כיפה' אומר הרב לוי כי הוא מקווה לאחות את השברים בבית היהודי ולהוביל למצב בו יוכלו להנהיג, יחד עם שמירת ערכי הציונות הדתית של המפלגה.

"החששות מובנים אבל כולם יודעים שצריך לחזק את הבית היהודי. חיזוק ושינוי החוקה היא דבר נכון. היא הייתה צריכה להיבחן אחרי כל כך הרבה שנים. אני גם חושב שבאופן כללי המפד"ל אף פעם לא נתנה את הסמכות ליו"ר המפלגה וזה היה הרבה פעמים בעוכרם. היה מסובך להיות ראש מפלגה ללא סמכויות", הוא משתף מניסיונו כיו"ר המפלגה לשעבר.

הרב לוי מציין כי הוא רוצה לשתף את תקומה בתהליך קבלת ההחלטות על מנת לחזק את האיחוד עם הבית היהודי. “הייתי רוצה לשלב באופן כלשהו את תקומה. הם יצאו בהרגשה שהם לא שותפו בקבלת ההחלטות וזה מרחיק. יש לנו הזדמנות לפנות אליהם ויכול להיות שזה יקרב קצת את היכולת לאיחוד. צריך לשמוע גם את ההצעות שלהם".

"המפלגה בתנופה", מציין הרב לוי. “הבית היהודי מציגה צוות צעיר, פעיל ושמוביל עמדות ברורות. הדברים מקרבים את הציבור, גם ציבור מסורתי ומאוכזבי ש"ס. אני מקווה שהתנופה תמשך".

לשאלה האם הבית היהודי תגיע להנהגה משיב הרב לוי כי אינו יודע. “הכל אפשרי. אני לא יודע אם נהיה בהנהגה בקדנציה הקרובה, אבל הדבר לא מופרך. ב-15 השנים האחרונות אין מפלגה גדולה ממש אלא מפלגות קטנות יחסית ולכן באמת אי אפשר לדעת. צריך להמשיך לעבוד ולגדול".

מה אתה חושב על הדור החדש, שהחליף אותך ואת חבריך?

"באופן כללי קם דור מצוין. לא שאין לי ביקורת אבל חלק מהדור החדש הם תלמידי. אלו אנשים עם יכולות וניסיון. נפתלי בנט מגלה פוטנציאל של מנהיג. ימים יגידו האם זה יקרה אבל בסף הכל המפלגה עוברת תהליך טוב. עם זאת צריך לאפשר שמירה על הערכים הדתיים והדמוקרטיה. צריך לשמור על איזונים".