הרב יצחק יוסף: מבחינת הרבנות הראשית אין פסול בגיורי הרב לוקשטיין

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף במכתב תשובה ליו"ר הכנסת ויו" האופוזיציה: "מבחינת הרבנות הראשית אין בעיה עם הגיורים של רב לוקשטיין. לא אתערב בהחלטות בית הדין"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 06/07/16 12:16 ל בסיון התשעו

הרב יצחק יוסף: מבחינת הרבנות הראשית אין פסול בגיורי הרב לוקשטיין
דוברות המרכז האקדמי לב, צילום: דוברות המרכז האקדמי לב

בעקבות המחאה הציבורית של חברי כנסת, רבנים וארגונים שונים ביניהם צהר, בית הלל ועתים עונה הרב יצחק יוסף ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ויו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג בכתב תגובה לטענות על פסילה שלא בצדק והעוול שנעשה לרב יחזקאל לוקשטיין ואומר: אין כל פסול בגיורי הרב לוקשטיין ולכן זו עמדת הרבנו הראשית".

הרב יוסף כותב: מבירור שערכתי עולה כי הממונה מטעמיעל בירורי יהדות הרב איתמר טובול, קבע זה מכבר על סמך בירור שנעשה על ידו כי אין פסול בגיורי הרב לוקשטיין.

עם זאת, מוסיף הרב יוסף, "לבית הדין הרבני סמכות ייחודית בענייני בירור יהדות לצורך נישואין וגירושין. בית הדין הרבני כלמו כל ערכאה שיפוטית אחרת נהנה מעצמאות בהחלטותיו מבלי שיש לנשיא בית הדין הגדול (הרב יוסף עצמו מ.מ) או לכל גורם אחר את היכולת להתערב בהחלטותיו".

הרב הזכיר לפונים כי האופציה היחידה לטיפול בנושא הוא ערעור לבית הדין הגדול כפי שנעשה בשעות אלו והוא הביע אמון כי בית הדין ייקח בחשבון את עמדת הרבנות הראשית כשידון בנושא, אך הדגיש כי אין הוא מתערב בהחלטות ערכאה שיפוטית בצורה אחרת.

בשעה זו מתקיימת אותה קידם ארגון 'עיתים' ובה השתתפו ח"כים כגון עליזה לביא, אלעזר שטרן ויהודה גליק, יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי וגופים ורבנים נוספים שמחו על העוול שנעשה לרב לוקשטיין ולגיורת שלא הורשתה להתחתן בשל גיורה אצל הרב לוקשטיין.

ח"כ עליזה לביא שנכחה בהפגנה התייחסה להחלטה ולקו שנוקטים בתי הדין: "החלטה אומללה, לא מוסרית ולא יהודית, שמשקפת מצב בו כל דיין מלך וחורץ דין כראות עיניו. דיינים המאמצים קו קיצוני של התבדלות והסתגרות, מתרחקים מהיהדות ומיסודותיה ומרחיקים אחרים. החלטות מסוג זה רק מחלישות עוד יותר את מעמדם המתערער של מוסדות הדת בחברה הישראלית ובעם היהודי. כאשר רב אורתודקסי, מגדולי הרבנים בארה"ב גם הוא התווסף לרשימת הפסולים לטעמם, ברור הוא, כי לא שיקולים הלכתיים מניעים את קבלת ההחלטות, אלא מאבק על שררה, מעמד ויוקרה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן