הרב יצחק יוסף הוכתר לרב הראשי הספרדי לישראל

נשיא המדינה שמעון פרס והרב עובדיה יוסף הכתירו היום את הראשון לציון הרב הראשי יצחק יוסף והלבישוהו בגלימה ובכובע המסורתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/13 15:29 יב בתשרי התשעד

הרב יצחק יוסף הוכתר לרב הראשי הספרדי לישראל
מארק ניימן, לע"מ, צילום: מארק ניימן, לע"מ

הרב יצחק יוסף נכנס היום (ב‘) באופן רשמי לתפקידו כרב הראשי הספרדי לישראל, זאת לאחר שהתקיים טקס ההכתרה הרשמי לתפקיד. בטקס השתתף נשיא המדינה שמעון פרס והוא התקיים בבית-הכנסת יוחנן בן-זכאי בעיר העתיקה, המקום בו הוכתרו במרוצת השנים כל הרבנים אשר נשאו בתואר הראשון לציון.

בפתח בית הכנסת העתיק, פגש הנשיא את הרב עובדיה יוסף. הנשיא, שנרגש מאוד נוכח המפגש, חיבק את כבוד הרב בחום ואיחל לו בריאות שלמה ואריכות ימים ואמר: ”תמשיך להנחות את העם ולהעניק לו את דברי התורה החכמים שלך". במהלך הטקס הנשיא פרס יחד עם הרב עובדיה יוסף עטו על הרב יצחק יוסף את הגלימה והכובע המסורתיים ובכך הכתירוהו לראשון לציון, הרב הספרדי הראשי לישראל.


צילום: מארק ניימן, לע"מ

הנשיא נשא נאום במהלך הטקס החגיגי בו שיבח את הרב יצחק יוסף הראשון לציון ואת שושלת משפחתו המפוארת ואמר כי ”במורשת הפאר של יהדות עיראק גדל הרב יצחק יוסף, אשר הוא שורש לאילן גדול שהנחיל ועודנו מנחיל את היסודות האיתנים האלה שיצוקים באכפתיות אמתית ודאגה כנה לכל יהודי ויהודי".

במרכז נאומו התייחס הנשיא למלאות 40 שנים למלחמת יום הכיפורים ואמר: "נחשפנו כולנו לסיפורי הקרבות, והגבורה, השכול והכאב של המלחמה שהפילה חללים. בעיתוי הזה חשוב לזכור את הקרב הגדול של הראשון לציון דאז הרב עובדיה יוסף להתיר את העגונות שבעליהן נספו במלחמה. מאבק שדרש בירור וליבון נושאים מול ההלכה, איתור וחיפוש של עדויות ופרטים עלומים במגמה להביא להתרת הנישואין לנשים שאבדו עקבות בעליהן. עבודת הנמלים הזו הדירה שינה מעיניו, וכילתה את כוחו. הרב עובדיה נאבק עד הסוף, כשהמטרה עומדת לנגד עיניו: "לא תהיה אישה שתיוותר בסימן שאלה".

לפני מספר שבועות, במעמד השבעת הרבנים הראשיים, הזכיר הרב יצחק את הדברים הללו והבטיח להמשיך את מורשת אביו: "עלינו לעשות הכל כדי שלכל עגונה יהיה מענה הלכתי". הרב יצחק שואב את תורתו והנהגתו מאביו הגדול שהתבטא בעבר: "אסור לקצוץ מההלכה, אבל אפשר עם ההלכה לחפש גם פתרונות עד כמה שניתן". האמירה הזו מעידה על גישה עקבית להנהגה רבנית הקשורה בעבותות של אהבה אל לבו של עם ישראל שמצוי לא אחת בדילמות מכריעות גורל. התפיסה הרבנית הזו אומרת גם אם אתה שופט את עצמך בנוסח בית שמאי, שפוט את זולתך בנוסח בית הלל".

בתום דבריו בירך הנשיא פרס את הרב עובדיה יוסף לרגל יום-הולדתו ה-93 שחל היום ואמר בהלצה: "אני לא אגיד בן כמה הוא, רק אגיד שאני צעיר ממנו בשלוש שנים. אני מאחל לו אריכות ימים".

לאחר הכתרתו נשא הרב יצחק יוסף דבר-תורה במהלכו ציין בשנית כי ההלכה היא נר לרגלי עבודת הרבנות: "לא נסטה מההלכה ימינה שמאלה, היא נר לרגלינו, אבל במסגרת ההלכה נסייע כמה שניתן לפתרון כל בעיה. אני חש צימאון גדול בציבור לשמוע הלכה". בתום דבר התורה הודה הרבה יצחק יוסף לכל המשתתפים ואיחל בריאות ואריכות ימים לאביו, הרב עובדיה יוסף שליט"א. בטקס השתתף גם ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת.