הרב יצחק יוסף: אין שום היתר לרב עיר להפלות את יוצאי אתיופיה

הרב הראשי יצחק יוסף מגיב לפרשת הדרת האתיופים ברישום לנישואין בפתח תקווה, ומבהיר כי אין היתר לרב עיר להפלות את יוצאי אתיופיה בשום עניין הקשור ליהדות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/09/14 09:32 יג באלול התשעד

הרב יצחק יוסף: אין שום היתר לרב עיר להפלות את יוצאי אתיופיה
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

"למען הסר ספק אבהיר כי על פי ההלכה אין שום היתר לרב עיר שלא לרשום לנישואין ולהפלות מי מיוצאי אתיופיה בשום עניין הקשור ליהדות, אחר שנקבעה ונפסקה ההלכה כי הם יהודים גמורים ובפרט לאחר שעברו גיור לחומרא כדת וכדין", כך כותב הרב הראשי יצחק יוסף, המשמש כנשיא בית הדין הרבני הגדול, בתשובה לפנייתו של הרב עדיאל אליו, מרבני העדה האתיופית, בהתייחסו לפרשת הדרת האתיופים ברישום לנישואין בפתח תקווה.

כזכור, אתמול (א') פורסם כי אנשי קהילת יוצאי אתיופיה בפתח תקווה מאשימים כי רב העיר, הרב בנימין אטיאס, לא מאשר לרשום אותם לנישואין ומפנה אותם לעיר אחרת. לאחר מספר שעות הגיב הרב אטיאס לדברים והבהיר כי אין הדבר נכון, אך העולים מאשימים כי הוא אינו דובר אמת.

במכתב אותו פרסם הרב יוסף אתמול בלילה הוא מבהיר: “קיבלתי בצער רב את מכתבו ובו הטענה כי במועצה הדתית בעיר פתח תקווה מסרבים לרשום לנישואין חלק מהעולים מאתיופיה על אף היותם יהודים ועל אף שעברו גיור לחומרא". לדבריו "בשיחה שקיימנו עם רב העיר כבוד הרה"ג רבי בנימין אטיאס שליט"א, הובהר על ידו כי אין מדיניות כזו וכי הנחייתו היא לרשות את כל בני העדה ללא יוצא מן הכלל".

הרב יוסף ממשיך ומבהיר כי אין שום היתר לרב עיר שלא לרשום לנישואין ולהפלות יוצאי אתיופיה בשום עניין הקשור ליהדות, ומדגיש כי "הדברים אמורים גם ליוצאי אתיופיה הנמנים על 'בני הפלאשמורה".

(צילום: פרטי)

הרב יוסף כותב עוד כי הוא מתכוון להציע להעלות את הנושא לדיון בישיבת מועצת הרבנות הראשית הקרובה "ולזמן את כל הנוגעים בדבר לבירור העניין ולתיקון המצב הקיים ככל שיתברר שנכונות הטענות. עד אז נבקש מכב' לעשות כל ביכולתו להרגיע את הרוחות על מנת לאפשר לרבנות הראשית לטפל בעניין", הוא פונה לרב אליו.

"הרבנות הראשית לישראל לא תאפשר בשום אופן אפלייה של יוצאי העדה האתיופית ודלתי פתוחה בפניהם בכל פניה וסיוע", מסכם הרב יוסף.