הרב יחיאל אקשטיין על מחאת הרבנים: מי שלא רוצה כסף שלא ייקח

ראש הקרן לידידות מגיב למחאת הרבנים כנגד קייטנות משרד החינוך ומאשים אותם בגזענות. "בנינו 2600 מקלטים בצפון. שלא יישבו במקלטים, שלא יקבלו טיפול במכשירים שלנו בשערי צדק ובהדסה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/14 09:44 כה באייר התשעד

הרב יחיאל אקשטיין, ראש הקרן לידידות, אשר נמצאת במתקפה חזיתית מכיוון רבני החרד"ל בחודש האחרון בנושא קייטנות הקיץ של משרד החינוך, מגיב ומאשים את הרבנים בגזענות ובחד צדדיות. "אחרי 2000 שנה יש עוד רבנים שלא קיבלו את ה'אימייל' שיש שינוי בעולם הנוצרי", אמר הרב אקשטיין ברדיו גלי ישראל. "אין לנו הרבה חברים בעולם ויש מיליוני נוצרים אוהבי יהודים שאינם מעוניינים במסיונריות ומעוניינים להביא לנו כסף".

"מי שלא רוצה כסף שלא ייקח", תוקף הרב אקשטיין את 'ארבעת הרבנים' שלטענתו מתנגדים לנתינת הכסף לטובת קייטנות הקיץ. "נוצרים מוותרים על דברים כדי שלקשישים בארץ יהיו אוכל ותרופות. אומרים כבדהו וחדשהו. איפה הכבוד?".

הרב אקשטיין מחריף את הטון ותוקף: "הקבוצה של הדתיים הלאומיים לא מייצגים אותי. אנחנו נותנים כסף לבני עקיבא ולעזרא והם עדיין מבקשים כסף מאיתנו. אף אחד לא בא עם פסק הלכה וקבע שאסור לקבל כסף מגויים".

בנוסף, התנער הרב אקשטיין מהטענות על מעורבות בתכנים בבתי הספר "אנחנו לא הולכים לשי פירון ואומרים שאנחנו רוצים להכניס תכנים על נצרות. מה הם חושבים (הרבנים. ח"ג)? זו סתם רכילות וגזענות ולא ראוי אפילו להתווכח איתם. אם הם לא רוצים כסף שהם ישלמו עבור הילדים שלהם. אנחנו ארגון שתומך בחלשים ושמגייס מיליונים מדי שנה כבר 35 שנים. שיביאו לי דוגמא אחת בהיסטוריה של הארגון שלנו שניסינו לחבר בין הגורמים שלנו לשלהם.

"בנינו 2600 מקלטים בצפון. שהרבנים לא יישבו במקלטים בזמן מלחמה, שלא ילכו לשערי צדק ולהדסה עין כרם כי אסור להם לקבל כסף", האשים הרב אקשטיין את הרבנים בדו פרצופיות. "למה הם הולכים לבתי חולים ומקבלים טיפול רפואי עם המכשיר שלנו?", שאל.