הרב יוסף נגד רבני הציונות הדתית: רבנים מליגה ד' חולקים על גדולי ישראל

מתקפה חריפה מצד הרב הראשי יצחק יוסף נגד רבני הציונות המתירים עליה להר הבית בלווית הנער שנרצח בפיגוע הדריסה. הרב יוסף מתח ביקורת על העולים להר הבית והאשים: דם יהודי נשפך בגלל שעלו להר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/11/14 12:18 יד בחשון התשעה

הרב יוסף נגד רבני הציונות הדתית: רבנים מליגה ד' חולקים על גדולי ישראל
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

מתקפה חריפה מצד הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, על העולים להר הבית. בלווייתו של שלום אהרון בעדני, ההרוג השני בפיגוע הדריסה בירושלים, האשים הרב יוסף את העולים להר בכל שדם יהודים נשפך בגללם.

"הפסיקו את ההסתה שמסיתים את בני עשיו. הם עושים תסיסה אצל הערבים, השונאים שלנו, ומוסיפים שמן למדורה. צריך להפסיק את הדבר הזה. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל", אמר הרב יוסף.

הרב יוסף הוסיף ותקף בחריפות את הרבנים המתירים עליה להר הבית, ביניהם הרב דב ליאור, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב ישראל אריאל, הרב נחום אליעזר נחום רבינוביץ, הרב יעקב מדן, ואחרים. לדבריו העלייה להר הבית היא עברה חמורה שעונשה כרת, וטען "אי אפשר שרבנים מליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל".

הבוקר (ו') נפטר מפצעיו הפצוע השני בפיגוע הדריסה בירושלים, שלום אהרון בעדני, תלמיד ישיבה בן 17 שפונה במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם. בכך כאמור עולה מספר ההרוגים בפיגוע לשניים. ההרוג השני, קצין מג"ב ג'דעאן אסעד מבית ג'אן, הובא אתמול למנוחות.

בעדני, נכדו של חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שמעון בעדני, הוגדר במשך מספר שעות לאחר הפיגוע ביום רביעי כ'אלמוני', זאת מכיוון שלא היה עליו תעודה מזהה, והוריו חשבו שהוא נמצא בישיבה באותו הזמן. בעדני זוהה בעזרת טלפון נייד שמצאו אנשי איחוד הצלה, בו היו תמונות של בעדני.

ביום רביעי האחרון פגע איברהים אל עכארי, תושב מזרח ירושלים בן 38, ב-14 אנשים ששהו בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, ובזירה נוספת. לאחר שנבלם יצא המחבל מהרכב והחל להכות אנשים במקום במוט ברזל. לוחמי מג"ב ירו חיסלו אותו. בעדני שנפצע מפגיעת ראש קשה היה בדרכו על אופניו לכותל המערבי. בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עדיין מאושפז פצוע נוסף מהפיגוע במצב בינוני עד קשה.