הרב יוסף נגד הרב סתיו: חוק הגיור פרסונלי, ניסו לסחוט אותנו

התנצחות תקשורתית בין הרב הראשי יצחק יוסף והרב דוד סתיו. הרב יוסף טען כי חוק הגיור נעשה על מנת להתיר לרב סתיו להקל בגיור. הרב סתיו: "כוח ושררה מעבירים דעתם של אלו שמבקשים לקחת אותו מהם. לא ארתע מאיומים והשמצות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 15:13 י בחשון התשעה

הרב יוסף נגד הרב סתיו: חוק הגיור פרסונלי, ניסו לסחוט אותנו
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

התנצחות תקשורתית בין רבנים. הרב יצחק יוסף תקף היום (ב') את חוק הגיור, שעבר אתמול כהחלטת ממשלה, בטענתו שמדובר בחוק למען הרב סתיו. "זהו חוק פרסונלי, ניסו לסחוט אותנו". אמר הרב יוסף בדברים שהובאו בגלי צה"ל. "הכל עושים את זה בשביל רב אחד. יש אחד קוראים לו הרב דוד סתיו, הוא רוצה לגייר קטינים, הוא רוצה להקל בגיור. אמר לי הרב זלמן מלמד 'תיתן אישור לגייר לרב הסתיו, החוק הזה נגנז', אמר לי חבר הכנסת אלעזר שטרן 'תיתן אישור לדוד סתיו ולריסקין לגייר, זה נגנז' זאת אומרת כל החוק הזה נועד בשביל הדבר הזה".

בתגובה, העלה היום בצהריים הרב דוד סתיו סטטוס נזעם בפרופיל הפייסבוק שלו בו טען כי צהר הרבנים המתנגדים לחוק עושים זאת ממניעים פוליטיים. הרב סתיו לא התייחס ישירות לרב יוסף אך בהתחשב בעיתוי לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בביקורת ישירה כלפי הרב הראשי.

"אפשר לדון אם זה חשוב לעשות זאת או שמיותר לחולל את השינוי. מה שבטוח הוא שאסור לשקר", כתב הרב סתיו. "כשאני קורא רבנים האומרים שהחוק נוגד את ההלכה אני מבקש לשאול: היכן כתוב בתורה או בשולחן ערוך שאדם אחד הוא המקבל גרים לעם ישראל?”

"כשאני שומע רב אחר הטוען שרבני ערים הם 'כמו רוקחים' ואינם יכולים לנתח, אני מבקש לשאול: אם כך הוא המצב, כיצד יכול רב שאפילו לא כיהן כרב שכונה ולא עבר מבחן בהלכות גרות, לפקח על הדיינים שהמערכת הפוליטית ממנה?”, תקף הרב סתיו באופן ישיר את הרב יוסף. "ובכלל, מי נתן לרב הראשי סמכות גיור אם לא הממשלה?”

"דומה שכמו בחוק צהר, כוח ושררה מעבירים דעתם של אלו שמבקשים לקחת אותו מהם ולבזרו בין רבני ישראל כולם. לא ארתע מאיומים והשמצות. אנחנו בעזרת השם נמשיך במסורת ישראל של אהבת הגר וקירובו”.