הרב יוסף: גם ספרדים צריכים לבצע בדיקות גנטיות לפני האירוסין

הרב הראשי יצחק יוסף קובע כי ספרדים צריכים לבצע בדיקות גנטיות לפני האירוסין. "צריכים לעשות בדיקות גנטיות לא רק אצל האשכנזים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/05/15 12:18 כא באייר התשעה

הרב יוסף: גם ספרדים צריכים לבצע בדיקות גנטיות לפני האירוסין
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

הרב הראשי יצחק יוסף קובע כי גם ספרדים צריכים לבצע בדיקות גנטיות לפני האירוסין ולא רק האשכנזים.

במהלך שיעור שהעביר, ושפורסם הבוקר (א') באתר כיכר השבת, קבע הרב יוסף כי למרות שבעשרות השנים האחרונות לא נהגו ספרדים לבצע את הבדיקות הגנטיות, זאת בניגוד לאחיהם האשכנזים שנהגו לעשות כך, היום גם הספרדים צריכים לבצע הבדיקות.

"לפני ארבעים - חמישים שנה, היה בעיקר הבעיות האלו, מחלות תורשתיות, אצל האשכנזים, אצלנו הספרדים זה לא היה מצוי הרבה. כשאנחנו התחתנו, החברים שלנו, אף אחד לא עשה בדיקה, אז זה היה נקרא 'דור ישרים', זה לא היה מקובל אצל הספרדים, ולא שמענו על בעיות", אמר הרב יוסף והבהיר כי "יש גם דבר חדש שעכשיו הם גילו, צריכים לעשות בדיקות גנטיות לא רק אצל האשכנזים".

"שמעתי לפי המחקרים שהם עשו, שגם אצלינו הספרדים - בשנים האחרונות גם כן זה נהיה מצוי", אמר הרב יוסף כשהוא מתכוון למכון פועה, וקבע כי גם על בני עדות המזרח לבצע את הבדיקות הגנטיות לפני האירוסין. "אני קורא גם לספרדים, לפני שסוגרים ווארט, לפני שסוגרים את השידוך, יעשו בדיקות גנטיות שחס ושלום לא יהיה בעיות. אחרי שסוגרים ווארט, עושים אירוסין, קשה לבטל, מתביישים לבטל, זה מאוחר מידי, צריך לפני סגירת הווארט, מעכבים את השידוך לכמה ימים, עושים את הבדיקה - אומרים להם תשובה חיובית - יכולים להתארס ולעשות את החתונה. גם אצלינו הספרדים צריך לעשות דבר כזה".