הרב טרופר ל"איחוד הלאומי": השתתפו בפריימריס המשותף עם "הבית היהודי"

יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי" קרא לראשי "האיחוד הלאומי" להעמיד עצמם לבחירות פנימיות לרשימה משותפת. "זו הזדמנות פז לאחדות בתוך מחנה הציבור הדתי הנפלא. בזאת תבחנו", טען

חדשות כיפה אורי פולק 19/02/12 11:29 כו בשבט התשעב

הרב טרופר ל"איחוד הלאומי": השתתפו בפריימריס המשותף עם "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

הרב דניאל טרופר, יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", פנה היום (א') לראשי "האיחוד הלאומי", ח"כ אורי אריאל וח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, בקריאה רשמית להשתתפות במפקד "הבית היהודי" המתקיים בחודשים הקרובים, זאת לאחר קריאתם הפומבית לריצה משותפת ברשימה מאוחדת לכנסת של "הבית היהודי- האיחוד הלאומי".

במכתבו, מברך הרב טרופר את חברי הכנסת על קריאתם לאחדות המחנה ומזמין אותם, "יחד עם כל גורם אחר בציונות הדתית המעוניין על האמת באחדות להצטרף להתפקדות זו". הוא מציין במכתב כי "חברי הועדה הציבורית, אשר מייצגים את כל הגוונים השונים והיפים שבציבור הציוני- דתי, קבעו שהרשימה לכנסת תיקבע לא על ידי ועדה כלשהי ולא על ידי מוסד מפלגתי, אלא על ידי הציבור עצמו בפריימריס".

"הפריימריס נותנים הזדמנות פז לאחדות בתוך מחנה הציבור הדתי הנפלא", מסביר טרופר, "יחד עם הכרזתכם לאחדות אנו קוראים לכם לעשות צעד אמיץ ולהצטרף להתפקדות. תקראו לבוחריכם להתפקד בהתפקדות כוללנית של כל ציבורנו ותנו לעם להכריע מי יהיה נציגם".

כפי שדווח בכיפה, כצל'ה, יו"ר "האיחוד הלאומי", הביע בסוף השבוע האחרון התנגדות לשיטת הפריימריס, בטענה כי היא "שיטה מושחתת אשר מסכנת את שלמותה של ארץ ישראל" ותוך קביעה כי בנושאים משמעותיים ומהותיים העומדים על סדר היום הציבורי, הרי ש"רבנים מורמים מעם" הם אלו שיקבעו את הדרך, ולא הציבור הכללי בפריימריס.