הרב טאו: לא לקחת שום חלק בפריימריז הבית היהודי

הוראה חד משמעית של ראש ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, לא להשתתף בפריימריז הבית היהודי. "ידנו לא תהיה במעל הזה", נכתב בסמס שהופץ לבוגרי הישיבה. על המועמדים החרד"לים: יותר גרועים. הם מרגישים שהם יכולים לחלל את הקודש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/15 13:29 כג בטבת התשעה

הרב טאו: לא לקחת שום חלק בפריימריז הבית היהודי
cc-by-מיכאלי, צילום: cc-by-מיכאלי

באופן כמעט חסר תקדים יוצא הרב צבי טאו באופן פומבי נגד הבית היהודי, ומבהיר לתלמידי ובוגרי ישיבת הר המור כי אין מקום לקחת כל חלק בפריימריז המפלגה.

בסמס שהופץ ביממה האחרונה מבהיר הרב טאו כי אין מקום להשתתף בפריימריז הבית היהודי. הסמס נשלח בידי מקורב לרב שהינו אדם אשר ידוע כמפיץ דבריו של הרב טאו. מדובר בסמס שהופץ באופן קטן ביותר. “ידנו לא תהיה במעל הזה", נכתב בסמס בו הובהר כי אין לקחת שום חלק בבחירות, מכיוון שכל חברי הבית היהודי פסולים מבחינת הרב.

הרב טאו התייחס גם לחרד"לים המופיעים ברשימה, והבהיר כי מבחינתו הם פסולים אף יותר מהליברליים. לדבריו, הדתיים יותר מרגישים שהם יכולים לחלל יותר את הקודש, ומוסיפים חטא על פשע.

לא מדובר על הפעם הראשונה בה הרב טאו מתייחס לבית היהודי, אך כפי הנראה בפעם הראשונה בה הוא מתייחס באופן פומבי ורשמי לשאלת ההצבעה למפלגה. בבחירות הקודמות נטען כי הוא קרא לתלמידיו להצביע ש"ס, אך הדברים הוכחשו על ידי גורמים בישיבת הר המור. הפעם, לעומת זאת, אין מקום לספק, כי הרב טאו קורא בקול ברור: הבית היהודי לא מייצגים את הר המור, וההולכים בדרכם.