הרב טאו: הבית היהודי מכשירים את השרץ

מה ששום ממשלה חילונית לא עשתה מאז הקמת המדינה נעשה היום בשותפות עם מפלגה דתית". במאמר חריף תוקף הרב טאו את הבית היהודי: "צריך לעצור בכל מחיר את החקיקה האנטי דתית גם במחיר משבר" קואליציוני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/11/14 10:12 ח בכסלו התשעה

הרב טאו: הבית היהודי מכשירים את השרץ
cc-by-מיכאלי, צילום: cc-by-מיכאלי

"המצב בכנסת חמור ביותר. אנו עדים לשטף של חוקים אנטי דתיים שמרוקנים בפועל את המדינה מצביונה הדתי. במצב כזה היינו מצפים ממפלגת 'הבית היהודי', שמתיימרת לייצג את הציבור הדתי לאומי, להיאבק ללא פשרות בגישה הנוראה והמחריבה 'שהמדינה דבר אין לה עם הדת'". כך מתבטא ראש ישיבת הר המור, הרב צבי ישראל טאו, בחוברת שהופצה בבתי הכנסת במהדורה מצומצמת בשבת האחרונה. לדברי הרב טאו, "בעצם ישיבתה בממשלה, נותנת המפלגה גיבוי לרוח הרעה של הפרדת הדת מהמדינה המנשבת בממשלה. מה ששום ממשלה חילונית לא עשתה מאז הקמת המדינה נעשה היום בשותפות עם מפלגה דתית".

דברים חריפים אלו מצטרפים למגמה אותה הוא מוביל בשנים האחרונות הרב טאו כנגד נפתלי בנט ומפלגתו. עד כה, נהג הרב טאו להתבטא בין כותלי בתי המדרש במסגרת שיעורים אותם מסר לתלמידיו, ולא פעם שיחותיו הגיעו לכיפה. כעת זאת הפעם הראשונה בהם הדברים מופצים בצורה רשמית על ידי הישיבה. בחוברת שהופצה השבת בבתי הכנסת תחת הכותרת "ונאמן ביתך וממלכתך" מפרט הרב טאו שלל האשמות כלפי מפלגת הבית היהודי, שלדבריו פוגעת בסטטוס קוו של דת ומדינה הרבה יותר מהמפלגות החילוניות.

“לממשלה חילונית אין את הלגיטימציה לפגוע בסטטוס קוו והשותפות של המפלגה הדתית היא שמאפשרת את הפגיעה הזו. גם אם אנשי המפלגה ורבניה מוחים, המחאות הן בקול ענות חלושה ואינן מקבלות הד ציבורי. כל עוד הם אינם מביעים את נכונותם לפרוש מהממשלה כדי לעצור את החקיקה האנטי דתית, הם נותנים את הכח המוסרי להפרדת הקשר בין הדת והמדינה".

הרב טאו התייחס בדברים לטענה לפיה הבית היהודי עושה את המיטב, וכי ללא הבית היהודי המצב ההיה גרוע הרבה יותר, "הטענה שעל ידי ישיבתה של 'הבית היהודי' בממשלה היא מצליחה להציל מעט ולמנוע נזקים גדולים יותר, אינה צודקת כיוון שעצם השותפות שלה בממשלה שנוקטת מדיניות כזו היא חמורה יותר מכל, מפני שבכך היא נותנת לגיטימציה והכשר למה שכן נחקק" נכתב בחוברת. "הנקודה אינה אם לפרוש מהממשלה או לא, אלא לעצור בכל מחיר את החקיקה האנטי דתית, גם אם לשם כך צריך ליצור משבר קואליציוני. אם איום של יציאה מהממשלה על ענייני ארץ ישראל או שחרור אסירים נשמע הגיוני, מדוע איום כזה על התנתקות הדת מהמדינה נחשב ל'קיצוני' וכ'בריחה מאחריות'? הרי התנתקות כזו היא הרסנית הרבה יותר. היא פגיעה ממשית בתשתיות המדינה ויש להתייחס אליה בתור שעת חירום לאומית".

"החוק הראשון שמפלגה דתית באמת הייתה צריכה לחוקק הוא חוק האומר שאין סמכות לכנסת להתערב בענייני הלכה", מבהיר הרב טאו. “זה תפקידה היסודי של מפלגה דתית ואם היא אינה עושה זאת, זו הזנחה פושעת ומעילה בתפקיד. ההתנהלות הזו, בה הכנסת היא שדנה ומכריעה כיצד לקבוע את סדרי הדת במדינה, היא פסולה מעיקרה. על הכנסת לקבל הדרכה והוראת דרך מהרבנות הראשית ולעגן על פניהם את סדרי הדת בחוק. התערבות הכנסת בסדרי התורה והיהדות היא חדירה לתחום שאינו שייך לה".

בתגובה אומרים הבוקר בבית היהודי "אנו מכבדים כל דעה. נמשיך לעמוד על עקרונותינו ולהגן על ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, חרף מחאות השמאל".