הרב חיים נבון: לבחון מחדש את מתכונתן של הישיבות התיכוניות

הרב נבון טוען כי בוגרי הישיבות התיכוניות מחזיקים בידע תורני דל למדיי וכי נחוצה חשיבה מחודשת על השילוב בין לימודי הקודש והחול בישיבות התיכוניות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/10/13 17:03 יז בחשון התשעד

הרב חיים נבון: לבחון מחדש את מתכונתן של הישיבות התיכוניות
עצמי, צילום: עצמי

הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין, קורא היום (ב‘) לבחון מחדש את מתכונתן של הישיבות התיכוניות, לקראת התאמתן למאה ה-21.

”בני הישיבות התיכוניות לומדים לימודי קודש במשך עשרות שעות בשבוע. ובכל זאת, כשמסתכלים על הבוגרים, בדרך כלל הידע התורני שלהם דל למדי (אצל בוגרות האולפנות המצב עוד הרבה יותר גרוע). אלפי שעות לימוד בשנה - ומה היבול? נכון, הבוגרים הם בדרך כלל אנשים טובים ואידאליסטים. אבל זה לא מספיק“, כתב הרב נבון בעמוד הפייסבוק שלו.

הרב נבון הוסיף וכתב כי הוא ”מבין מדוע מקימים היום ״ישיבות קטנות ציוניות״, שבהן אין לימודי חול. האופציה של ישיבה תיכונית כבר אינה מרנינה“.

יחד עם זאת, הוא טען כי ”במקרה זה לדעתי התרופה גרועה יותר מאשר המחלה: קשה מאוד להיות אזרח תורם, מעורב ומועיל, כשאינך יודע מתמטיקה, היסטוריה ואנגלית. אבל נחוצה חשיבה מחודשת על השילוב בין לימודי הקודש והחול בישיבות התיכוניות. השילוב שהיה בעבר בשורה מלהיבה, הוא היום לעתים קרובות עייף ומיושן“.