הרב זיני: יש בפמיניזם סתירה פנימית, תפיסה מערבית זולה שמקורה בנצרות

רב הטכניון לשעבר התייחס בראיון פרישה לרצח רבין, לקהילה הגאה ולקשיים בתפקידו "במשך שלושים ושלוש שנות תפקידי האנשים שפגעו בי יותר מכל היו ציונים דתיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/01/14 17:08 יח בשבט התשעד

הרב זיני: יש בפמיניזם סתירה פנימית, תפיסה מערבית זולה שמקורה בנצרות
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

"במשך שלושים ושלוש שנות עבודתי כרב הטכניון האנשים שפגעו בי יותר מכל היו ציונים דתיים. הם ביקשו את פיטורי כי לא יכלו לסבול אדם כמוני, לא רצו שאכהן בתפקידים חשובים", כך אומר הרב אליהו זיני, רב הטכניון לשעבר בראיון פרישה לקלמן ליבסקינד בגלי ישראל הבוקר (א'). "סילקתי במהלך השנים מחסומים רבים אבל יש עוד מוקשים בדרך. יש עוד הרבה מתנגדים אבל אסור להסתכל על הבעיות אלא על הפתרונות".

"פרופסורים בטכניון התעמרו בי וניסו לגרום לפיטורי בעקבות רצח רבין, למרות ששלחתי לפני הרצח סטודנטים לשב"כ להודיע שיש מישהו שרוצה לרצוח אותו", אומר הרב.

בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' כי צעירי 'יש עתיד' בטכניון צפויים להפגין נגד ערב הוקרה לרב זיני לרגל פרישתו בעקבות התבטאויותיו בנושא הקהילה הגאה. הרב זיני מצידו לא מצטער על ההתבטאויות נגדם ואומר "אני לא שונא יהודים אלא הפוך. אני אוהב אותם ולכן אני לא רוצה שיעשו דברים כנגד היהדות".

"כדי להכניס את החד מיניים הטכניון הוציאו עשרות דתיים לאומיים עם ילדים לרחוב", מאשים הרב זיני. "כרב תפקידי להתנגד לדבר שהתורה מגדירה כאיסור מוחלט. אם יגנו אותי אראה בכך שבח והוכחה שעשיתי את תפקידי. אני לא פונקציה של אקדמאים או פוליטיקאים אלא של הקב"ה בלבד ואני עושה מה שטוב בתורה".

בנוסף התייחס הרב לנושא הפמיניסטיות, אותן הוא תקף בעבר בחריפות. גם הפעם הוא לא חסך מהן את שבטו: "הפמיניזם הוא ניסיון נואש להישאר אישה תוך ניסיון להיות גבר", הוא אומר. "מדובר בסתירה פנימית. מצד אחד הן רוצות להיות אישה אבל מצד שני רוצות למלא תפקידים של גברים. זו תפיסה מערבית זולה שמקורה בנצרות. אנחנו לא אדם כאיש או אישה אלא איש ואישה ביחד. יש תורה של נשים ויש תורה של גברים אבל אישה לא יכולה לפסוק הלכה בנושאים הקשורים לגברים".