הרב הראשי מזהיר: צפוי מחסור בבשר בחגים

הרב לאו מזהיר שבמידה וצוותי השוחטים לא יצאו בדחיפות לעבודתם יהיה מחסור בבשר בחגים ומחירו יאמיר. הסיבה לעיכוב מחלוקת משפטית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/06/15 18:37 ו בתמוז התשעה

הרב הראשי מזהיר: צפוי מחסור בבשר בחגים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מתריע מפני מחסור בבשר בקר בחגים שיביא להאמרת מחירו, עקב מחלוקת בין הרבנות הראשית למשרד המשפטים בנוגע לדרך שיבוץ צוותי השחיטה.

מדובר בתבחינים חדשים שפורסמו, ואשר מטרתם היא ניתוק בין יבואני הבשר לבין צוותי השוחטים, באופן שימנע לזות שפתיים על כשרות השחיטה. בעקבות הליכים משפטיים שנקטו כמה מהשוחטים שנפגעו מהנהלים החדשים, ובמטרה לבוא לקראתם, בוצעו מספר שינויים בתבחינים, אולם אלו אינם מאושרים על ידי היועץ המשפטי של הרבנות ועל ידי משרד המשפטים ומעקבים את יציאת השוחטים לעבודתם בדרום אמריקה.

במכתב ליבואנים ולצוותי השחיטה מציין הרב לאו, כי במידה שהצוותים לא יצאו באופן מיידי ויתחילו בעבודתם לא יהיה מספיק בשר כשר בארץ בתקופת החגים ומחירו יאמיר מאוד.

הרב לאו מוסיף, כי במידה שהבעיה לא תיפתר במהירות יסגרו מפעלי הבשר בחו"ל חוזים עם ספקים אחרים גם לתקופת החורף, והתוצאה תהיה מחסור ארוך טווח שכן שגם בחורף לא ניתן יהיה לחדש את השחיטה הכשרה במקומות הללו שיהיו תחת חוזים אחרים.

גורמים ברבנות מציינים, כי לבשר לוקח 70 יום להגיע ארצה מעת שחיטתו, וכי המועד הזה של 70 יום לפני תקופת הקניות לחגים מגיע כבר ממש בימים אלו. ההערכה כי ימצא פתרון לבעיה בדומה לכך שמידי שנה אנו שומעים כי יהיה מחסור בלולבים/אתרוגים/מצות וכדומה. אזהרתו של הרב הראשי תעשה ככל הנראה את פעולתה ובמשרד המשפטים ימצאו את הפשרה המתאימה.