הרב הראשי לנציבת השב"ס: אפשרו לאטינגר להשתתף בברית של בנו

נגד הזרם: בצעד אמיץ פנה הרב הראשי לישראל, דוד לאו וביקש לאפשר לעציר המנהלי, מאיר אטינגר להשתתף בברית המילה של בנו בכפוף לצרכים הביטחוניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/16 19:57 כד באדר ב'

הרב הראשי לנציבת השב"ס: אפשרו לאטינגר להשתתף בברית של בנו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו נענה לפניית אשתו ובני משפחתו של העציר המנהלי מאיר אטינגר ופנה לנציבת שירות בתי הסהר, רב-גונדר עפרה קלינגר בבקשה לאפשר לו להשתתף ברית המילה לבנו בכורו במסגרת מאובטחת שתשמור על צרכי הביטחון.

בפנייתו כתב הרב הראשי כי "ברית המילה היא אחת המצוות החשובות ביותר לעם ישראל ומעידה על הברית שבין עם ישראל לקדוש ברוך הוא והינה אחד מהמאורעות המיוחדים בחיי האב ואין ספק שאי השתתפותו בברית המילה לבנו עלולה לגרום לו לצער לכל ימי חייו."

לסיום פנה הרב הראשי וביקש "לעשות כל מאמץ ולמצוא דרך לאפשר למר אטינגר להשתתף בברית המילה לבנו, כמובן תוך שמירה על צרכי ודרישות הביטחון והנהלים הנוגעים בדבר."

(צילום: )

שופט בימ"ש העליון מני מזוז קבע דיון למחר בשעה 9:00 בערעור שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו על החלטת בימ"ש המחוזי ב"ש שלא לאפשר לאטינגר להשתתף בברית של בנו. נציין כי מקורביו של מאיר הביעו תדהמה שהשופט לא קבע את הדיון היום אלא רק מחר ביום הברית.

עו"ד סימה כוכב שייצגה בדיון הבוקר את אטינגר מטעם ארגון חוננו אמרה בתגובה להחלטת השופט לדחות את העתירה: "אנו מצרים על ההחלטה ומאוכזבים ממנה. התחושה היא מאוד קשה, שהגורמים האמונים על האישור ליציאה נהגו שלא בניקיון כפיים ויש פה רדיפה כלפי מאיר אטינגר. חשוב להדגיש שמדובר בעציר מנהלי ולא באסיר פלילי. אסירים פליליים מסוכנים יוצאים לחופשות ומאיר אטינגר נמצא מאחורי סורג ובריח בלי שהוגש נגדו כתב אישום, ורק על רקע עמדותיו האידיאולוגיות ולא על רקע מסוכנות ספציפית ולכן אין סיבה למנוע את יציאתו לברית המילה".

אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים. בחודשים האחרונים שוהה אטינגר בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.