הרב הראשי לישראל דוד לאו: נקים גוף של נציב קבילות הרבנות שיפעל לשקיפות

באירוע שקיים ארגון "פלוגתא" התייחס הרב לאו למערכת הבחירות לרבנות הראשית וציין כי "גם לפני עשור הבחירות לרבנות הראשית לא היו יפות יותר". על נישואין אזרחיים: "לא רוצה שהחוק בנושא ישתנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/13 12:10 ו בתשרי התשעד

הרב הראשי לישראל דוד לאו: נקים גוף של נציב קבילות הרבנות שיפעל לשקיפות
פלוגתא, צילום: פלוגתא

הרב הראשי לישראל דוד לאו אמר אמש (ב') כי בכוונתו להקים גוף ברבנות הראשית לישראל שיפעל לשקיפות ברבנות הראשית לישראל: "בכוונתי למנות בקרוב, נציב קבילות הרבנות הראשית שיטפל בפניות הציבור".

את הדברים אמר הרב לאו בפאנל מיוחד בבית המדרש של ארגון 'פלוגתא' המפגיש אנשים מעולמות שונים, רוח ותרבות מקוטבים, ללימוד משותף סביב סוגיות היסוד שמפלגות את החברה הישראלית. הערב נערך בת"א ובו השתתפו כמאה צעירים חילונים, דתיים וחרדים.

בדיון המיוחד שקיים הארגון תחת הכותרת "למי שייכת הרבנות הראשית לישראל", ציין הרב לאו כי "באגף נישואין וגירושין מצאתי רק פקיד אחד, זה דבר שהוא לא נכון. בכוונתי לשנות את זה". באשר לחוק הנישואין והגירושין הישראלי אמר הרב לאו כי "כל עוד הכנסת לא החליטה אחרת הרוב בישראל רוצים להיות נשואים כדת משה וישראל, יש הרבה מקום לשפר ביחס אל האנשים, ביחס אל בני האדם, אבל חוק הנישואין במדינת ישראל אומר שהם על פי התורה, ולכן צריך את הרבנות שתדע לתת מענה בנושא הזה“.

בדיון השתתף פעיל חופש הדת הבלוגר תומר פרסיקו ששאל את הרב מדוע האופציה היחידה במדינת ישראל היא להתחתן רק בדרך היהודית, השיב הרב לאו "לא הייתי רוצה שהחוק נישואין וגירושין ישתנה. אני רוצה שיהיה משהו משותף בעם היהודי. אני מדבר על מהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, למשפחה יהודית יש משמעות. שים לב שבמדינה שאין בה חוק כזה ההתבוללות איומה“.

עוד סיפר הרב לאו כי בימים אלה הוא מקים גוף רבני בשם "צעירי הרבנות הראשית" אליו כבר הצטרפו כ-400 רבנים מכל רחבי הארץ. לדברי הרב לאו מטרתו של הגוף הזה יהיה להפיץ את אור הרבנות והיהדות ולהגיש אותה אל הציבור בחיוך ובנועם.

הרב לאו התייחס לאופן שבו התנהלו הבחירות לרבנות הראשית ואמר כי הוא ”רוצה להזכיר למי שכנראה לא זוכר, עשר שנים לפני כן הבחירות לא היו יפות יותר, ועשר שנים לפני כן גם לא היו יפות, לצערי השיח במדינת ישראל כאשר מדובר בבחירות הוא תמיד לא יפה ובמיוחד כאשר מדובר בבחירה אישית של אדם אחד“.

לאחר דבריו של הרב הראשי לישראל נערך פאנל בהשתתפות העיתונאית החרדית ציפי ירום ופעיל חופש הדת הבלוגר תומר פרסיקו אשר הציגו את תפיסות העולם המנוגדות באשר ליחס לרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה. גולת הכותרת של הערב הייתה במעגלי שיח בין צעירים וצעירות חילונים, דתיים וחרדים מת"א, בני ברק וירושלים אשר ליבנו את נושא חופש הדת בלימוד משותף מדפי מקורות.