הרב הראשי: אי אפשר לחנך ילדים בחינוך מעורב

במהלך הילולת הבבא סאלי אמר הרב יוסף כי על פי ההלכה לא ניתן לחנך ילדים בבית ספר מעורב, וזכה לתגובה צינית משר החינוך

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/01/16 21:19 ג בשבט התשעו

הרב הראשי: אי אפשר לחנך ילדים בחינוך מעורב
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

הרב הראשי יצחק יוסף נאם הערב (רביעי) בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות, שם תקף בחריפות את בתי הספר של הציונות הדתית, שבהם מתקיימים לימודים ללא הפרדה בין בנים ובנות. לדבריו, "להקים בית ספר מעורב בנים ובנות זה נגד ההלכה, נגד התורה. איך אפשר לחנך ילדים קטנים בני תשע, עשר או אפילו יותר בבית ספר מעורב". הרב הדגיש כי דעתו נחשבת מתונה ואינה "חומרה של קיצונים", אלא משקפת את ההלכה, כך דווח ב'וואלה'.

הרב יוסף סיפר כי באחת הפעמים שאביו המנוח, הרב עובדיה יוסף, ביקר בנתיבות, פנה אליו הבאבא סאלי בבקשה להתייצב לצדו במאבק נגד פתיחת בית ספר ממלכתי-דתי מעורב בעיר. "הוציאו מכתב, חילקו את זה בכל הבתים בנתיבות. ברוך השם בזכות המכתב מה שתכננו לעשות המפד"ל, ברוך השם לא הצליחו בזה", אמר.

(צילום: צילום מסך)

דבריו של הרב יוסף הצליחו להרגיז את השר נפתלי בנט שהגיב בחשבון הטוויטר של אתר 'רוטר' על הכותרת- הרב הראשי נגד הציונות הדתית: "אי אפשר לחנך ילדים בחינוך מעורב". בנט הוסיף בתגובה - "אפשר"

זוהי לא הפעם הראשונה שבנט מביע את דעתו מול הרבנים הראשיים, רק לפני כמה שבועות נוצרה מיני סערה בינו לבין הרב דוד לאו שביקר את בנט על ביקורו בבית הספר הקונסרבטיבי בארה"ב וזכה לתגובות מצדו של שר החינוך שטען כי דבריו של הרב לאו מרחקים את הלבבות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן