הרב החליף את גווילי הספרים בקרטונים – ועדיין "מכר" הקפות

משטרת אופקים עצרה רב החשוד בכך שהחליף את גווילי ספרי התורה של בית הכנסת במושב ברוש – בקרטונים ובריסטולים. בקהילה זועמים: "רקדנו בהקפות עם ניירות מזוייפים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/10/12 14:26 כד בתשרי התשעג

הרב החליף את גווילי הספרים בקרטונים – ועדיין "מכר" הקפות
n0nick-cc-by-sa, צילום: n0nick-cc-by-sa

במושב ברוש שבנגב עדיין המומים מגניבת גווילי ספרי התורה מבית הכנסת, שהתגלתה בעיצומן של חגיגות ההקפות השניות השבוע. לאחר תלונות שהגישו המתפללים עצרה אמש (ג') משטרת אופקים את הרב החשוד במעשה. על פי החשד, החליף הרב את גווילי הספרים בבריסטולים ובקרטונים.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע שיחרר היום את הרב למעצר בית וכתב כי מיוחסות לו עבירות גניבה ומרמה.

מאיר דרעי, גבאי בית הכנסת בברוש, סיפר ל"מעריב" כי "אתמול בערב הוצאנו את ספרי התורה כדי לרקוד ולשמוח. לנו במשפחה יש ספר חדש, והבן שלי האברך ביקש לראות את הכתב של הקלף המיוחד. הבן שלי לקח את ספר התורה מהאיש שרקד עם הספר, פתח ומצא בפנים בריסטולים, שהוכנסו כדי להסוות הגניבה של הקלף. הרגשתי, שהעולם נחרב, כי לגנוב ספר תורה ולרקוד עם ניירות מזוייפים במקומו, זה משהו איום ונורא ליהודי מאמין".

דרעי אף התעמת עם הרב החשוד, לדבריו. "הוא אמר לי לדבר עם הבן שלי, שלא יעשה רעש מהפרשה, ואמר כי הוא לקח את הספר כדי לתקן אותו והוא יחזיר. שאלתי אותו, למה לא ביקשת רשות? למה שמת בריסטולים? הרב הבטיח להחזיר אתמול את הספרים. הוא לא החזיר למרות שהבטיח. הגשנו תלונה במשטרה. במשטרה התקשרו אליו והוא אמר 'עשיתי טעות, והחבר שלי יבוא מחר ויחזיר'. שום דבר לא קרה מאז".

"איך האיש מכר זכות לרקוד עם הספר, כהכנסות לבית הכנסת, אבל התורמים רקדו עם בריסטולים וקרטונים", תהה דרעי.