הרב דרורי נגד נאמני תו"ע: "צריך לשמור שלא נהיה עם של ממזרים"

הסקר שפורסם בכיפה מצביע כי רבע מכלל הדתיים בישראל תומכים בנישואין אזרחיים. הרב דרורי לא מתרגש ואומר: "יש לנו אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/16 12:09 יז באב התשעו

הרב דרורי נגד נאמני תו"ע: "צריך לשמור שלא נהיה עם של ממזרים"

הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה ומזקני רבני הציונות הדתית, יצא בסוף השבוע האחרון במתקפה חריפה על תוצאות ומסקנות סקר שערך מכון רפי סמית עבור תנועת נאמני תורה ועבודה אודות עמדות בציבור הדתי על חקיקה דתית ובכלל זה נישואין אזרחיים. בראיון שהעניק למוסף שבת של מקור ראשון אמר הרב דרורי כי “יש לנו אחריות ואנחנו צריכים לשמור על עם ישראל ולא לתת אפשרות להפוך אותו לעם של ממזרים”.

לפי הסקר שפורסם לפני כשבוע באתר כיפה, רבע מכלל הדתיים בישראל תומכים בנישואין אזרחיים, בעוד בקרב המסורתיים מספר זה עולה למחצית. מנכ”ל נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, טען אז בעקבות תוצאות הסקר כי “הגיע הזמן שהפוליטיקאים הישראליים, כולל הדתיים שבהם, ישנו סוף סוף את ה’דיסקט’ ויחלו לשקף את רחשי הלב של רבים בחברה הישראלית, כולל אלה שהמסורת והדת קרובים לליבם, באמצעות מעשים בכיוון של הסדרה מחודשת של יחסי דת ומדינה”.


לדברי המראיין, אלישיב רייכנר, הרב דרורי לא התרגש מנתוני הסקר וטען בתגובה כי “מדינת ישראל היא מדינת יהודית. אנשים לא מכירים את העבודה הנפלאה שעושים בתי הדין כדי לפתור בעיות. לי למשל הייתה בעיה עם שני ממזרים, והתירו אותם. מי יכול לעשות דבר כזה? בתי דין אזרחיים? יש מסירות נפש עצומה של הדיינים כדי שלא יהיו ממזרים. לפעמים עוקרים קידושין מלכתחילה. יש לנו אחריות ואנחנו צריכים לשמור על עם ישראל ולא לתת אפשרות להפוך אותו לעם של ממזרים”.

עוד אמר הרב דרורי בראיון כי “היום כל שיר שני ברדיו מעורר בגידה. בסופו של דבר מדינת ישראל היא מסורתית. לא הרפורמים הם אלו שסוגרים את הרחובות ביום הכיפורים, בשבת. הציבור רוצה חיי מסורת ואנחנו שומרים עליו. כשציבור כזה בא אליי לבית הכנסת ביום כיפור אני מחזק אותו, כשהוא בא אליי כדי לעשות ברית מילה כמו שצריך, זה אחרת. יש לנו אחריות על עם ישראל, וכל הקלת ראש מסוכנת”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן