הרב דרוקמן: רק הרבנות הצבאית קובעת את סדר היום ההלכתי בצה"ל

רבני ישיבות ההסדר ורבני הרבנות הצבאית נפגשו ליום עיון משותף במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין הגופים. הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ: "אנחנו לא רק שותפים אלא שלובי זרוע"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/07/12 15:58 כט בתמוז התשעב

הרב דרוקמן: רק הרבנות הצבאית קובעת את סדר היום ההלכתי בצה"ל
יחצ, צילום: יחצ

איגוד ישיבות ההסדר והרבנות הצבאית ערכו היום (ה') יום עיון בבית החייל בירושלים, במטרה לפתח את העצמת הקשר בין ישיבות ההסדר ובין הרבנות הצבאית, וחיזוק שיתוף הפעולה בין הגופים. בכנס הציגו את עיקרי החידושים בתחום הכשרות בצה"ל, החידושים בתחום ההלכה, שילוב רבני הישיבות בהעברת שיחות בבסיסי צה"ל, הצגת עקרונות ומוצרים במדור הטכנולוגיה וסיוע לגיוס כוח אדם לסגלי הרבנות הצבאית.

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת "אור עציון" ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, ציין כי "שיתוף הפעולה בין הרבנות הצבאית לבין ישיבות ההסדר הוא ברכה. הרבה שנים ייחלנו לשיתוף פעולה בו תלמידים שישאלו אותנו הרבנים כיצד להתנהג בצבא נוכל להפנות אותם לרב הצבאי". הרב דרוקמן הדגיש את חשיבות הפסיקה של הרבנות הצבאית והוסיף כי "אין צורך שכל אחד יביא את פסיקותיו של הרב שלו אלא דיי ברב הצבאי שנמצא בכל מקום. ברוך ה' זכינו בכך שהרבנות הצבאית קובעת את העמדה הנכונה, נאבקת עליה ופועלת לפתור את העניינים מתוך האחריות המלאה לתלמידי ישיבות ההסדר, החיילים הדתיים ולצה"ל בכלל - מתוך האחריות הכלל ישראלית".

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, הכריז על נכונותו האישית ונכונותם של כלל הרבנים הצבאיים, להקשיב ולעשות את המאמצים לשיתוף הפעולה ולדאגה לתלמידי ישיבות ההסדר. "חשוב לנו להקשיב ומאוד השתדלנו לפעול עם התלמידים היקרים שמגיעים אלינו לצבא, כשליחים לכל דבר כך אנחנו מרגישים - שלוחי דרחמנא במובן הכי עמוק של המילה. אני מבטיח שכל דבר שיאמר ילמד, ישקל ונשתדל להגיע לתשובות ולהוביל לדברים מעשיים שינבעו מהעניין".

"אנחנו רוצים להתקדם בקשר ובעבודה עם החיילים הדתיים בכלל וחיילי ההסדר בפרט", הוסיף הרבצ"ר, שציין כי "למוכנות הזו של ההסדר שקושרים את בית המדרש עם העבודה הצבאית ולא שמים בדרך קיר שמפריד, יש מסר: אני בא מבני המדרש, חוזר לבית המדרש ועושה את פעילותי מתוך בית המדרש. במשימה היקרה הזו אנחנו לא רק שותפים אלא שלובי זרוע ומאושרים שהקב"ה עזר לנו להקים את ישיבות ההסדר. אני אומר את זה מהעמדה הרוחנית אבל אין לי שום ספק שהחיילים היקרים של ישיבות ההסדר באמת תופסים את המקום המאוד ראוי להם ועושים עבודה טובה. השילוב הזה הוא שילוב נפלא".

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי, אמר בכנס כי "חיזוק שיתוף הפעולה בין ישיבות ההסדר והרבנות הצבאית וחיזוק מעמדה של הרבנות הצבאית הינו צורך חיוני. מטרתנו היא להבטיח כי תלמידנו וכלל החיילים בצבא יוכלו לשרת בצבא בתפקידים משמעותיים תוך שמירה על אורח חיים דתי ותורני ומסגרת שמתאימה לבחור ישיבה. ההבנה ההדדית בין הגופים תוביל למצוינות בקרב חיילנו מחד, וחיזוק הערכים היהודיים מאידך".