הרב דרוקמן: לא סביר שבעיר הקודש לא יהיה אדם שיעמוד בראש המערכת

הרב חיים דרוקמן מגיב למכתבם של תנועת נאמני תורה ועבודה המבקשים לבטל ההליך למינוי רב ראשי לירושלים. "המהלך תמוה. מן הראוי שיהיה רב ראשי לירושלים וחבל שאין עדיין כזה".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/14 13:53 כז בשבט התשעד

הרב דרוקמן: לא סביר שבעיר הקודש לא יהיה אדם שיעמוד בראש המערכת
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא ואחד התומכים הגדולים של הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי של ירושלים מגיב ב'כיפה' לדברי תנועת 'נאמני תורה ועבודה', המבקשים לבטל את ההליך למינוי רב ראשי לירושלים. לדבריו "המהלך תמוה. מן הראוי שיהיה רב ראשי לירושלים וחבל שעדיין לא מונה".

כזכור. היום (ג') פורסם כי תנועת נאמני תורה ועבודה שיגרו מכתב לשר הדתות וירושלים נפתלי בנט, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, ראש העיר ירושלים ניר ברקת וראש המועצה הדתית בעיר יהושע שני, בקריאה לבטל את תפקיד רב העיר ירושלים ולהעביר את התקציבים לטובת רבני שכונות וקהילות.

הרב דרוקמן מגיב לדבריו ואומר "חבל שהדבר התעכב עד כה. לא יכול להיות מצב בו ירושלים, עיר הקודש, תהיה בלי אדם שיעמוד בראש המערכת. בממשלה הקודמת דבר זה התעכב בגלל מפלגת שס שלא היה להם עניין לרב ראשי ציוני אבל ברוך השם היום ראש העיר רוצה שהדבר יקרה ובעזרת השם הוא יתקיים".

בתשובה לשאלה בנוגע לגורמים אשר טוענים כי יש שמנסים לעכב את המינוי עד הגיעו של הרב אריה שטרן לגיל 70 כך שלא יוכל להתמנות לתפקיד, קבע הרב כי אין מהלך כזה כפי הידוע לו. "אני לא מכיר גורמים שמנסים לעכב את המינוי", אמר הרב. "מדובר בהולכי רכיל. אין יד מכוונת שמנסה למנוע את המינוי".