הרב דרוקמן יקבל את פרס היצירה התורנית על ספריו

ראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן, התבשר כי זכה בפרס היצירה התורנית ע"ש הרצי"ה של הקתדרה לתורה וחכמה בגבעת שמואל על סדרת ספריו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/06/15 09:42 כד בסיון התשעה

הרב דרוקמן יקבל את פרס היצירה התורנית על ספריו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ברוח שבוע הספר ראש ישיבת ההסדר אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בנ"ע ומבכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, התבשר כי זכה ב'פרס היצירה התורנית ע"ש הרצי"ה' של הקתדרה לתורה וחכמה בגבעת שמואל. מדובר בפרס הנחשב כמוביל בתחומו, מפעל שהיוזם שלו והעומד בראשו הוא הרב שמואל יניב רבה של גבעת שמואל, כאשר בין הזוכים בפרס זה בעבר בולטים שמות כמו הרב אליעזר מלמד, הרב חיים סבתו, הרב חנן פורת ז"ל ועוד. את הפרס יקבל הרב באירוע שיתקיים בגבעת שמואל בד' באב.

לפני שלוש שנים מנכ״ל הישיבה נפתלי קנדלר לקח על עצמו כמשימה להדפיס את תורתו של הרב. לשם כך גייס קנדלר את אחד מאברכי הישיבה המוכשרים ר' עומר פדור ובעזרת המכון התורני של הישיבה החלה מלאכת הוצאת כתבי שיעוריו של הרב לסדרת ספרים מקיפה פרי תורתו הענפה.

קנדלר אמר כי ראה בפרויקט הוצאת ספרי הרב כמיזם כבעל חשיבות רוחנית ראשונה במעלה על מנת להעביר את משנתו התורנית של הרב לדורות הבאים.

עם היוודע דבר הזכייה ציין קנדלר כי "לא בכדי, בחרה ועדת הפרס היוקרתי בראשות הרב יעקב אריאל ברב דרוקמן כחתן הפרס. ספרים תורניים חשובים יש למכביר, אולם בספריו של הרב ישנה ייחודיות שאיננה מצויה בכל ספר. ניתן להצביע על מגמה הנשזרת לאורך כל הספרים והיא חיבור התורה לדורנו. בין אם מדובר בספריו על הזמנים, תוך הדגשה שלכל זמן וזמן ישנן הארות מיוחדות לכל דור ודור; בין אם מדובר בספרו על התפילה, המציב לפנינו את התפילה כדרך ההתקשרות המיוחדת לריבונו של עולם; ועל אחת כמה וכמה בספרו הראשון 'קמעא קמעא' - העוסק בגאולה בכלל, ובגאולת דורנו בפרט".