הרב דרוקמן יוצא להגנת הרב סתיו

לאחר המחלוקת הסוערת שהייתה ביניהם, חותם הרב חיים דרוקמן על מכתב תמיכה ברב דוד סתיו, לאור התקפתו של הרב עובדיה יוסף נגדו: "באנו לחזק את הרב סתיו נגד המלעיזים עליו, אנחנו כואבים והמומים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/06/13 10:29 י בתמוז התשעג

הרב דרוקמן יוצא להגנת הרב סתיו
יחצ, צילום: יחצ

אחרי המחלוקת הסוערת שהייתה ביניהם ואחרי שניסה להוביל ”דיל“ להרצת הרב יעקב אריאל במטרה להפיל את מועמדותו של הרב דוד סתיו, ולאחר שקיים בביתו כנס רבנים בהם נשמעו קריאות ברורות נגד דרכו ודמותו, חותם היום (ג‘) הרב חיים דרוקמן על מכתב חיזוק ותמיכה ברב סתיו, נוכח הביקורת שספג רבה של שוהם מהרב עובדיה יוסף, במוצאי השבת האחרונה.

כזכור, בדרשתו השבועית התייחס הרב עובדיה יוסף לרב סתיו ואמר כי הרב סתיו הינו ”אדם שאינו ראוי“ וכי ”אין לו יראת שמיים בכלל“. הוא הסביר: ”החברים שלו, המפד"ל, המפלגה שלו, העידו לפני - האיש הזה מסוכן ליהדות, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה, ואני אחריש?“.

היום חתם הרב דרוקמן על מכתב תמיכה שפרסמה הנהלת איגוד ישיבות ההסדר, בו נכתב כי ”באנו בזאת לחזק את הרב דוד סתו כנגד המלעיזים עליו. כואבים והמומים מהביטויים והכינויים הקשים שהושמעו השבוע בדרשות-ציבור כלפי מיודענו הרב דוד סתיו, רבה של העיר שוהם, ולשעבר ראש ישיבת ההסדר בפתח-תקווה“.

עוד נכתב כי ”הרב דוד סתיו מוכר וידוע כתלמיד-חכם, ירא-שמיים, מסור בכל מאודו לתורה ולהליכותיה, וכל מעייניו מוקדשים להפצתה ולהרחבתה מתוך אהבת-תורה ואהבת-ישראל. ללא כל נקיטת-עמדה בשאלת הרבנות הראשית, אנו קוראים להרבות בתוכנו אהבה ולימוד זכות, ולחזק את אופייה של ארץ-ישראל, שתלמידי חכמים שבה מנעימים זה לזה בהלכה“.

נוסף על הרב דרוקמן חתמו על המכתב גם הרב שלמה רוזנפלד, ראש ישיבת ההסדר שדמות מחולה, הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת ההסדר מעלות, הרב אליהו בלומנצווייג, ראש ישיבת ההסדר ירוחם, הרב שמואל הבר, ראש ישיבת ההסדר קרני שומרון והרב זאב קרוב, דובר איגוד ישיבות ההסדר.