הרב דרוקמן: "הציונות הדתית מקופחת"

הרב חיים דרוקמן מתקומם בחריפות נגד פסילת דיינים מהציונות הדתית, על החלוקה בין המפלגות שאיננה הוגנת וקובע: "ביזיון לבית הדין הגדול שיש לו רק דיין אחד"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 28/06/16 12:35 כב בסיון התשעו

הרב דרוקמן: "הציונות הדתית מקופחת"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"מדוע יש צורך להסביר מדוע דיינים שהם ציונים דתיים יכולים להיות דיינים, כאילו יש איזה בעיה עם ציונתם הדתית ולכן צריך לשכנע למה הם בסדר? מה קורה כאן? למה יש צורך לשכנע שתלמידי חכמים גדולים שכל 'חסרונם' שהם ציונים דתיים שהם ראויים להיות דיינים? יש איזה בעיה בזה? הם דיינים מצוינים תלמידי חכמים גדולים בכלל היה צריך להיבחר לבית הדין הגדול דיינים הטובים היותר".

את הדברים אומר הרב חיים דרוקמן שתקף את פסילת הדיינים על ידי החרדים על רקע היותם ציונים דתיים בראיון ליוסי בן עטר ב'גלי ישראל'.

הרב גם התייחס לחלוקה המסורתית של שליש לכל מגזר אך קבע כי יש בו קיפוח של הציונות הדתית: "במציאות שלנו רוצים לתת ייצוג לכל הגוונים של הציבור הדתי. מבחינה מסוימת הציונות הדתית מקופחת. כי לחרדים יש אשכנזים, ויש חרדים ספרדים. וכל אחד מקבל שליש מהמינויים. ומראש מחלקים אותם לשלושה. שני שליש לציבור החרדי, ושליש לציונותת הדתית, למה רק שליש"?

בתגובה לטענות שהועלו בפניו על תפקודה של איילת שקד שנכנעת לדרישות החרדים הגן עליה הרב ואמר: "לא להאשים את השרה אילת שקד. היא איננה יושבת ראש הוועדה. יו"ר הוועדה הוא איש הליכוד השר שטייניץ. הליכוד נכנע לחרדים. הוא מחליט אם לכנס את הוועדה ומתי להעלות להצבעה.שלא כמו בקדנציות הקודמות לא שר המשפטים הוא יו"ר הוועדה. שקד מייצגת את הציבור הדתי לאומי בצורה היפה ביותר גם בתחום הזה. לא הכול בידה".

יצוין כי ראשות הוועדה למינוי דיינים הועברה לליכוד במהלך המו"מ הקואליציוני לאחר דרישה של המפלגות החרדיות שהעדיפו את נציגו של ראש הממשלה בראשות הוועדה מאשר את שרת המשפטים. הבית היהודי הסכים לדרישה זו".

הרב דרוקמן אמר לסיכום כי יש להזדרז ולמנות דיינים כי המצב הנוכחי הוא חילול ה': "צריך לדאוג שיהיו דיינים. זה ביזיון לבית הדין הגדול שיש רק דיין אחד בבית הדין הגדול. חילול ה'. אילו היה רק שופט אחד בבית המשפט העליון כל המדינה הייתה עומדת על הרגליים".