הרב דיכובסקי התפטר מתפקידו בועדה המיוחדת

הרב דיכובסקי התפטר מראשות הוועדה לבחינת חלוקת הסמכויות בין בתי המשפט לענייני משפחה לבתי הדין הרבניים, בשל מסקנותיה הצפויות. הוא אף שוקל המשך תפקידו כמנכ"ל בתי הדין הרבניים

חדשות כיפה אורי פולק 29/07/11 13:42 כז בתמוז התשעא

הרב דיכובסקי התפטר מתפקידו בועדה המיוחדת

הרב שלמה דיכובסקי התפטר מראשות הוועדה לבחינת חלוקת הסמכויות בין בתי המשפט לענייני משפחה לבתי הדין הרבניים - כך עולה מדברים שאמר אתמול (חמישי) הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, במהלך כינוס הדיינים שקיים.

הרב עמאר ציטט ממכתב ששלח לו הרב דיכובסקי, בו הוא מוסיף כי בעקבות המלצות הוועדה שגובשו, הוא שוקל אף את המשך תפקידו כמנכ"ל בתי הדין הרבניים.

הודעתו של הרב דיכובסקי מגיעה על רקע מסקנותיה הצפויות של הועדה המיוחדת שמינה שר המשפטים יעקב נאמן, שהרב דיכובסקי עמד בראשה, הצפויה להמליץ בקרוב כי בתי דין רבניים העוסקים בתיקי גירושין יורשו לטפל רק בגירושין עצמם - וכי רק בתי המשפט לענייני משפחה הם שידונו במשמורת הילדים ובחלוקת הרכוש.

על פי החלטת הועדה, ענייני גירושין יידונו בבתי הדין הרבניים, אך ורק אם שני הצדדים מסכימים לכך. מדובר בקיצוץ משמעותי בסמכויות בתי הדין הרבניים, שעד כה כן פסקו והחליטו בעניינים ממוניים של חלוקת רכוש. כמו כן, עד כה היו בתי הדין הרבניים סמכות כמעט בלעדית, במידה ואחד הצדדים, בדרך כלל הגבר המתגרש, פנו אליהם כדי להתחיל בהליך הגירושים.