קיצוץ דראסטי בסמכויות בתי הדין הרבניים

משרד המשפטים צפוי להורות על קיצוץ משמעותי בסמכויות בתי הדין הרבניים, שיורשו לעסוק רק בענייני גירושין ורק בהסכמת שני הצדדים

חדשות כיפה אורי פולק 21/07/11 19:51 יט בתמוז התשעא

קיצוץ דראסטי בסמכויות בתי הדין הרבניים
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

ועדה מיוחדת שמינה שר המשפטים, יעקב נאמן, צפויה להמליץ בקרוב כי בתי דין רבניים העוסקים בתיקי גירושין יורשו לטפל רק בגירושין עצמם - וכי רק בתי המשפט לענייני משפחה הם שידונו במשמורת הילדים ובחלוקת הרכוש.

על פי החלטת הועדה, ענייני גירושין יידונו בבתי הדין הרבניים, אך ורק אם שני הצדדים מסכימים לכך. מדובר בקיצוץ משמעותי בסמכויות בתי הדין הרבניים, שעד כה כן פסקו והחליטו בעניינים ממוניים של חלוקת רכוש. כמו כן, עד כה היו בתי הדין הרבניים סמכות כמעט בלעדית, במידה ואחד הצדדים, בדרך כלל הגבר המתגרש, פנו אליהם כדי להתחיל בהליך הגירושים.

בראשות הועדה עומד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב שלמה דייכובסקי, והיא צפויה להגיש את המלצותיה לשר המשפטים כבר בימים הקרובים. עם זאת, הסערה הציבורית כבר התחילה, כשהרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, שיגר מכתב לוועד הדיינים בבקשה לכנסם לדיון דחוף לקראת החשש הצפוי ממסקנות הוועדה.

"ראיתי את מכתבכם בו הינכם מעלים את החששות המהותיים מהמלצות הוועדה", כותב הרב עמאר לרבנים מלכא, אדרי רלב"ג, היישריק ופרובר, במכתב שפורסם באתר "כיכר השבת". "הוועדה הוקמה שלא בידיעתי ואני מתנגד כמוכם בנחרצות להמלצותיה. כעת יש לכנס את כל הדיינים ולעשות ככל שבידינו לשמור על סמכויות בתי הדין וביצור וחיזוק המערכת", הוסיף הרב עמאר.

במשרד המשפטים סירבו להגיב לדברים, בטענה כי עבודת הוועדה טרם הסתיימה.


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן