הרב דוד מנחם על המוסלמים שהתפללו בבית הכנסת: "דילוגם וטעותם עלי אהבה"

הרב דוד מנחם, לא מתרגש מתפילת אזרחים טורקים בבית הכנסת בנתב"ג ומהשימוש של הטליתות כשטיח. "הלוואי וכל עיסוקם ועיסוקנו היו תפילה זכה. את בית הכנסת בנתב"ג ואת טליתי אני אוהב מאוד. מעתה אוהבם יותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/16 13:24 כג בתשרי התשעז

הרב דוד מנחם על המוסלמים שהתפללו בבית הכנסת: "דילוגם וטעותם עלי אהבה"
אופיר דרעי, צילום: אופיר דרעי

האם היתה בעיה בתפילת המוסלמים בבית הכנסת בנתב"ג ביום ראשון האחרון? ע"פ הרב דוד מנחם, לא רק שאין בעיה, אלא שהדבר מבורך.

הרב מנחם, רבה של קהילת 'משכן יוסף' בירושלים, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "קבוצת מוסלמים מטורקיה התפללה בתום לב בבית הכנסת שבנתב"ג. בתום לב ובכבוד לאלוהים. הם לא ידעו מהי הטלית ועשאוה לשטיח תפילה. לא הייתה להם שום כוונה לזלזל או לפגוע. סיימו את תפילתם, קיפלו את הטלית והחזירוה למקומה". הרב מנחם לא התרגש משימוש הטליתות כשטיח והוסיף כי "דילוגם וטעותם עלי אהבה. הלוואי וכל עיסוקם ועיסוקנו היו תפילה זכה. את בית הכנסת בנתב"ג ואת טליתי אני אוהב מאוד. מעתה אוהבם יותר".

לסיום, כתב הרב על כל אותם שלא ראו בעין יפה את תפילת האזרחים מטורקיה בבית הכנסת וכתב: "לא אוכל להימנע מלהוכיח לאותם שפתחו חרצובות לשונם בקללות ואלות וניבולי פה. האם בזה בחר ה'?! ה' הטוב יכפר בעדנו, ויסיר מתוכנו כל העקמימות והטינה שבלב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן