הרב דוד יוסף על הציונות הדתית: זה לא התורה שלנו, זה ערבוב קודש וחול

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב דוד יוסף, תקף בחריפות את מפלגת יחד וכינה אותה שעטנז והצהיר שגדולי ישראל התנגדו מקום המדינה ללכת עם הדתיים הלאומיים אותם כינה שונאי התורה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/02/15 15:54 ד באדר התשעה

הרב דוד יוסף על הציונות הדתית: זה לא התורה שלנו, זה ערבוב קודש וחול
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בכנס בחירות למען ש"ס ונגד מפלגת 'יחד' שנערך ביום ראשון בנתיבות תקף בחריפות הרב דוד יוסף חבר מועצת גדולי התורה של ש"ס את מפלגת יחד והחיבור של ישי עם חובשי הכיפות הסרוגות וכינה אותם 'שעטנז'.

הרב יוסף תקף גם את רבני הציונות הדתית, "הרבנים הללו, החשוב שבהם, לפני פחות משנתיים שאחי הגדול הרב יעקב הלך לעולמו עשו ערב לזכרו בירושלים, התקשר אליי אברך ואמר לי שמך מופיע במודעות לצדו של אותו רב דתי לאומי אמרתי לו שאשאל את אבי מורי ואעשה מה שיורה לי, מצד אחד כבודו של אחי הגדול ומצד שני לשת לשולחן אחד עם אותו האיש מראשי הרבנים שלהם שהיום הולך עם המתפלגים. הלכתי לאבי מורי והוא אמר לי שאסור אפילו לשבת לשולחן אחד עם האיש הזה", סיפר הרב יוסף.

הוא תקף את החיבור של ישי יחד עם אנשי הציונות הדתית וקרא לו 'שעטנז', "הם קוראים לזה אחדות יחד שבטי ישראל זה שעטנז. זה לא התורה שלנו זה ערבוב קודש וחול, ללכת עם אותם ששונאים ורודפים אותנו ועוד קוראים לזה אחדות", אמר הרב והתעלם מהעובדה שהיחיד שצידד באופן בולט בעולם הישיבות החרדיות בכל הנוגע לחוק הגיוס היה ח"כ יוני שטבון שרץ לצדו של ישי.

"גדולי ישראל האמתיים מאז קום המדינה התנגדו בכל כוחם ללכת עם הדתיים הלאומיים מהסוג הזה. עם שונאי התורה הללו", אמר הרב יוסף. במפלגת יחד בולטים בתמיכתם מהכיוון הדתי לאומי, הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב דוד חי הכהן וההערכה שככל הנראה הרב יוסף כיוון את חיציו אל הרב דב ליאור שהיה ביחסים טובים במיוחד עם הרב יעקב יוסף ואף מסר יחד עמו שיעורים.