הרב דוד חי הכהן: לאסור על הגויים לעלות להר הבית

הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת נתיבות ישראל, קרא לאסור על גויים לעלות להר הבית ולאפשר ליהודים את העליה להר. על האלימות בהר אמר "כנראה שזו שליחות משמים כדי שנבין את קדושת ירושלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/11/14 13:07 טז בחשון התשעה

הרב דוד חי הכהן: לאסור על הגויים לעלות להר הבית
cc by Zoharelias, צילום: cc by Zoharelias

"הגוים עושים כל מה שאפשר כדי לפגוע בירושלים ומאשימים אותנו שאנחנו פוגעים במסגד אל אקצה ובירושלים. אנחנו לא עושים כלום. יהודים אולי עולים להר הבית כקבוצות שיש להם עניין להראות שהר הבית בידינו וזה מפריע לגויים", כך אומר הרב דוד חי הכהן, ראש הישיבה הגבוהה נתיבות ישראל, כשהוא מתייחס לאלימות על הר הבית ולקריאות שלא לעלות להר מצד רבנים, בהם הרב הראשי יצחק יוסף. "למה לא מפריע לגויים שתיירים עולים להר? שנשים בלבוש לא צנוע עולות? שבחורים שלהם משחקים כדורגל על הר הבית? ויהודי שעולה זה מפריע להם. כנראה שזו שליחות משמים כדי שאנחנו נבין את קדושת ירושלים. שאחרי עשרות שנים שישראל משוחררת צריך להגיע לירושלים. צריך להגיע לנשמה”.

לדבריו, "מכריחים אותנו להיאבק על ירושלים, לחוקק חוקים שכבר מזמן היו צריכים לחוקק. שלגויים אין רשות כניסה להר הבית וליהודים יש רשות להיכנס, לכל הפחות כמו היהודים. מותר ליהודים להתפלל שם. הם נשענים על זה שרבנים גדולי תורה פוסקים שאסור לעלות. זה לא עניין של הגויים, זה עניין שלנו. אנחנו צריכים לברר את העניין אבל שגויים יגידו שאסור ליהודים להתפלל ושהממשלה תקבל את זה, זה דבר שלא יעלה על הדעת”.

"ברור שצריך לשנות את המצב הנוכחי. אפילו אם נחליט אחר כך על פי פסק הלכה אסור לעלות, ולא נעלה, קודם כל צריך לקבוע שהר הבית שלנו ושלגויים אין זכות יותר גדולה משלנו על הר הבית. הם בנו את המקומות שלהם בגלל שהם קדושים לנו, הם בנו את המסגד בגלל שהמקדש היה שם. צריך להזכיר שהמקום קדוש בגללנו ואנחנו שואפים אליו. הם לא יכולים לעכב אותנו", אומר הרב.