הרב דב ליאור נעצר לחקירת משטרה

רבה של קריית-ארבע חברון נעצר לחקירה בשל הסכמתו ותמיכתו בספר "תורת המלך". כנגד הרב עמד צו מעצר זה ארבעה חודשים, לאחר שסירב להגיע לחקירת משטרה

חדשות כיפה אורי פולק 27/06/11 14:12 כה בסיון התשעא

הרב דב ליאור נעצר לחקירת משטרה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

רבה של קריית-ארבע חברון, הרב דב ליאור, נעצר היום (ב') בשעות הצהריים לחקירת משטרה, זאת ככל הנראה בשל "הסכמה" שנתן ותמיכה שהביע בספר "תורת המלך". הרב ליאור נעצר על ידי המשטרה כשהיה ברכבו במחסום המנהרות בגוש עציון, בעת שהיה בדרכו לכנס רבנים ביישוב מגרון.

כנגד הרב ליאור עומד צו מעצר של המשטרה, שהוצא לפני כארבעה חודשים - לאחר שסירב להופיע לחקירת משטרה בטענה כי מדובר ברדיפת רבנים וניסיון להשתקת דעת תורה. מפקד משטרת חברון הגיע אז לביתו של הרב ליאור והודיע לו כי הוצא נגדו צו מעצר בשל אי-הסכמתו להגיע לחקירה. בתגובה טען נגדו הרב ליאור כי הוא "לא ישתתף בביזוי כבוד התורה" ולכן לא יגיע מיוזמתו לחקירת משטרה. "מדובר בניסיון לסתום פיות לרבנים", נימק הרב ליאור.

חקירות המשטרה מתבססות על חשד להסתה לרצח וגזענות בחיבורו של הרב שפירא, "תורת המלך", בו כתב הרב שפירא בין היתר כי "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". לדבריו, "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".

כזכור, לפני כשנה ובעקבות ההסכמות שנתנו ל"תורת המלך", זומנו הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף לחקירה, אך סירבו להגיע אליה וטענו בגילוי דעת שפרסמו כי "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה" וכי הם מסרבים בכל תוקף לשתף פעולה עם המשטרה בנושא. על-פי גילוי הדעת עליו חתומים השניים, "הניסיון למנוע מרבני ישראל להביע את דעתם, דעת תורה, על ידי הפחדות ואיומים - הינו מעשה חמור ביותר והוא לא יצלח. שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הרשע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, שוחח עם מפקד מרחב יהודה במשטרה ודרש ממנו לשחרר את הרב באופן מיידי. "חמור מאד שבעת הזאת, משטרת ישראל בוחרת לעצור רב מנהיג ציבור רק בשל דעותיו והשקפת עולמו. אנו קוראים לשחרר את הרב באופן מיידי ותובעים התנצלות ממשטרת ישראל על המעשה הנמהר והנפשע הזה", אמר לוינגר.

לוינגר הוסיף כי "מדובר בשערורייה ובפגיעה אנושה בחופש הביטוי של איש רוח שנעצר בשל הסכמה תורנית שכתב לספר הלכה תיאורטי, כאשר אנשי רוח מהשמאל תובעים באופן בוגדני וקשה במדינת ישראל דבר לא נעשה כנגדם ומשטרת ישראל לא מעיזה לחלום על פעולה בעניינם. יש לחקור מי קיבל את ההחלטה האומללה בעניין ולוודא שלא יישנו בעתיד מקרים דומים".

ח"כ אורי אריאל גינה בחריפות את מעצרו של הרב ליאור וטען כי "רדיפת רבנים הפוסקים בענייני הלכה אינה בין תפקידיהן של המשטרה והפרקליטות".

ארגון רבני "צהר" התייחס אף הוא למעצרו של הרב ליאור ומסר כי "המשטרה חצתה פה קו שחור בהתייחסותה לעולם התורה כשעצרה רב בישראל כאילו היה אחרון הפושעים. המעצר הוא פגיעה חמורה בחופש הביטוי ההלכתי. רבני צהר קוראים לרבנים הראשיים להתערב ולעצור את הדבר החמור הזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן