הרב דב ליאור לשר אורי אריאל: "אל תסירו את הערר על חוק הפונדקאות"

התנגדותם של הבית היהודי לחוק הפונדקאות, שהובילה לעיכוב תקציבים ממשרד האוצר, מקבלת רוח גבית מהרב דב ליאור "שלא יגידו שנציגי הציבור השומר תורה ומצוות אפשרו קבלתו של החוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/05/14 13:38 ח באייר התשעד

הרב דב ליאור לשר אורי אריאל: "אל תסירו את הערר על חוק הפונדקאות"
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

במכתב שכתב הרב ליאור, לשר השיכון, אורי אריאל, מבהיר הרב ליאור כי אין להסיר את הערר שהגיש מ"חוק הפונדקאות" ובכך לעצור את אישורו בכנסת. "בהתחלה חשבתי לעמוד בתוקף רק על ההיבטים ההלכתיים הטהורים כפי שהרב מנחם בורנשטיין (מכון פועה) הציע, אולם לאחר חשיבה נוספת ועיון בנושא, נראה כי לא יועילו ההגבלות שבחוק". הרב ליאור אף הוסיף כי זה כמו כדור שלג ויוזמי החוק עלולים לומר כי התרנו את החוק עם כל הבעייתיות שבו.

"יש להתנגד באופן גורף לחוק ולא להסיר את הערר שהטלת עליו", מבקש הרב ליאור ומזהיר: "שלא יגידו שנציגי הציבור השומר תורה ומצוות אפשרו קבלתו של החוק או שנתנו את הסכמתם לכך".

כזכור, אמש דווח כי בכירים בבית היהודי קובלים על כך ששר האוצר, יאיר לפיד, נוקם במפלגת "הבית היהודי" ומעכב תקציבים של עשרות מיליוני שקלים שכבר אושרו בממשלה למשרדי הדתות והשיכון שבידי המפלגה. תקציבים המיועדים בין השאר לוועדת השמיטה לקראת שנת השמיטה שתחול בשנה הבאה ולדיור ציבורי בהם גם מפוני גוש קטיף, בתגובה להגשת הערר בידי שר השיכון, אורי אריאל על "חוק הפונדקאות" שעצר את קידומו, לאחר שכבר אושר בוועדת שרים לענייני חקיקה.

יש לציין כי הערר הוגש לאחר שחברי הבית היהודי נחשפו לניר העמדה שפרסם "פורום חותם" בשיתוף עם "מכון פועה" בו הובהר בין השאר כי "חוק הפונדקאות" החדש נועד לאפשר לזוגות חד מיניים לפנות לשירותי פונדקאות בארץ וזאת על חשבון זוגות שנזקקים לפונדקאות, בעקבות בעיה רפואית.

עוד הוסיפו בחותם כי "החוק יביא לפונדקאות מסחרית ולמסחר בילדים, על ידי יצירת מסלול של רכישת ילדים ללא מאמץ והוא מפלה אישה שיש לה בעיה רפואית של ממש בשל העומס שעלול להיווצר מכך", טענו בחותם והוסיפו, "הצעת החוק המאפשרת בן היתר פונדקאות בתוך המשפחה, תביא ללידת ילדים להם יהיו בעיות הלכתיות שימנעו מהם להינשא כדת משה וישראל".