הרב גינזבורג הודה כי הוא תומך בתג מחיר?

בפגישה בין וועד רבני השומרון ונשיא ישיבת עוד יוסף חי, דרשו הרבנים מהרב גינזבורג לגנות פגיעה בחיילי צה"ל. הרב גינזבורג בתגובה: גנו הקולות המתנגדים לפעולות תג מחיר ותתמכו בסירוב פקודה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/14 11:56 ל בניסן התשעד

הרב גינזבורג הודה כי הוא תומך בתג מחיר?
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

וועד רבני הישובים בשומרון בראשות הרב אליקים לבנון וראשי המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויוסי דגן, נפגשו אמש (ג') עם הרב יצחק גינזבורג, נישא ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, בביתו שבכפר חב"ד. בפגישה דרשו הרבנים מהרב גינזבורג להתייצב לצדם וכן לצד רב היישוב יצהר הרב דוד דודקוביץ' ולגנות את הפגיעה בחיילי צה"ל.

בתגובה לדרישת הרבנים אמר הרב גינזבורג כי אלימות של שני הצדדים אינם רצויים אך מנגד סירב לצאת נגד תופעת תג המחיר. הרב הציע כי הרבנים יחתמו יחד על קריאה נחרצת וברורה של רבני ישראל לסירוב פקודה.

"לעניות דעתי, הדרך היחידה למנוע תגובות בלתי מבוקרות של צעירים אכפתיים לעם ישראל ולארץ ישראל, כגון חבלה ברכבים וזריקת אבנים וכו', היא כאשר כל רבני יו"ש ואישי ציבור ביו"ש יצאו בקול צלול שעל כל חיל ושוטר יהודי לסרב פקודה שנוגדת את דעת התורה, כגון פגיעה ברכוש יהודי בכל אתר ואתר בארץ ישראל", אמר הרב בהציגו עמדה ניצית שלכאורה תומכת בתג מחיר.

במכתב אשר שיגר לאחר הפגישה כתב הרב כי יש לקרוא מעל כל במה אפשרית כי מותר לכל אדם יהודי לבנות בכל אזור בארץ ישראל וכן דרש כי הרבנים יגנו קולות המגנים פעולות תג מחיר. "צריך שהרבנים יגנו בתוקף את בוגי שקרא לפעולות המחאה הללו טרור", כתב הרב וטען כי "ברגע שקול זה ישמע ברור לא תהיה שום סיבה להגיב לשום פעולה צבאית בדרך של 'תג מחיר'"