הרב גדעון בנימין נחקר במשך 47 שניות

רב היישוב נוף איילון נחקר על ידי המשטרה בשל חתימתו על כרוז הרבנים לאחר הטבח בישיבת "מרכז הרב", במה שמסתמן כחקירה המהירה ביותר בתולדותינו

חדשות כיפה אורי פולק 29/11/11 17:06 ג בכסלו התשעב

הרב גדעון בנימין נחקר במשך 47 שניות
באדיבות הקול היהודי, צילום: באדיבות הקול היהודי

הרב גדעון בנימין, רב היישוב נוף איילון וראש הכולל בישיבת שעלבים, נחקר אמש (ב') על ידי משטרת ישראל, במשך 47 שניות ובמגרש החנייה של ישיבת שעלבים. באותו עניין נחקר החודש גם הרב דוד דרוקמן, רבה של קריית מוצקין.

כזכור, לאחר הטבח בישיבת "מרכז הרב" לפני כשלוש שנים, חתם הרב בנימין יחד עם עוד 24 רבנים נוספים על גילוי דעת הקורא שלא להעסיק עובדים ערבים. בגילוי הדעת נכתב בזמנו כי "העבודה הערבית הזולה, כביכול, גובה מאיתנו מחיר דמים יקר מכל. הגיע הזמן לומר את האמת: מתן פרנסה לאויבים מביא לתוצאות חמורות- יצא שכרו המדומה (עבודה זולה) בהפסדו... כצעד ראשון למעשה אנו קוראים להפסיק להעסיק את האויב הערבי לפחות במעגל הקרוב אלינו: לא נכניס אויבים לבתינו, לא נקנה אצל אויבים, לא נעסיק אויבים באופן ישיר".

בתחילה זומן הרב לחקירה בתחנת המשטרה, אולם הוא סירב להגיע בטענה כי מדובר ב"ביטול תורה" וכי חתימתו על אותו מכתב רבנים היא "עניין הלכתי". בעקבות החלטתו סוכם כי החוקרים יגיעו לישיבת שעלבים וכי החקירה תתנהל, כאמור, במגרש החנייה.

ראש הישיבה, הרב יחזקאל יעקובסון, קיבל את החוקרים במגרש החנייה של הישיבה ואמר להם כי "המשטרה מכבדת את כבוד הרבנים ולכן עצרנו את האנשים שלא לעשות בלאגן. ניתן לכם אותו בכבוד ותחזירו אותו אלינו בכבוד". לאחר מכן נכנס הרב לרכב אזרחי ששימש את החוקרים לצורך החקירה ונחקר, ככל הנראה, בחשד להסתה לגזענות.

אתר האינטרנט "הקול היהודי" פרסם תיעוד וידאו של החקירה וציטט את מקורביו של הרב בנימין, שטענו כי "לאחר למעלה משלוש שנים מתעקשת הפרקליטות לקיים חקירה כה מגוחכת. התנהלות הפרקליטות מדגישה כי לחקירות הרבנים ישנה מטרה אחת - ניסיון כוחני לכופף את דעת התורה ולאיים על רבנים מלהביע דעתם בעניינים ציבוריים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "חוקרים מטעם היחידה המרכזית של מחוז ירושלים הגיעו ליישוב של הרב בנימין וחקרו אותו באזהרה. הרב הודה במיוחס לו, טען כי מדובר בחקירה פוליטית, ושוחרר. חומר החקירה יועבר לפרקליטות המדינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן