רבה של קריית מוצקין נחקר במשטרה

הרב דוד-מאיר דרוקמן נלקח לחקירת משטרה, ככל הנראה בשל חתימתו על מכתב רבנים שקרא שלא להעסיק עובדים ערבים, לאחר הטבח בישיבת "מרכז הרב". הרב דרוקמן: לא אשתף פעולה עם המשטרה

חדשות כיפה אורי פולק 13/11/11 12:05 טז בחשון התשעב

רבה של קריית מוצקין נחקר במשטרה
Aryeh Zeevi, צילום: Aryeh Zeevi

הרב דוד-מאיר דרוקמן, רבה של העיר קריית מוצקין, נלקח הבוקר לחקירת משטרה, זאת ככל הנראה בשל חתימתו על מכתב רבנים שקרא שלא להעסיק עובדים ערבים לאחר הטבח בישיבת "מרכז הרב", לפני כשלוש שנים.

לאחר הטבח בישיבה חתם הרב דרוקמן על גילוי דעת יחד עם 24 רבנים נוספים, הקורא שלא להעסיק עובדים ערבים. בגילוי הדעת נכתב בזמנו כי "העבודה הערבית הזולה, כביכול, גובה מאיתנו מחיר דמים יקר מכל. הגיע הזמן לומר את האמת: מתן פרנסה לאויבים מביא לתוצאות חמורות- יצא שכרו המדומה (עבודה זולה) בהפסדו... כצעד ראשון למעשה אנו קוראים להפסיק להעסיק את האויב הערבי לפחות במעגל הקרוב אלינו: לא נכניס אויבים לבתינו, לא נקנה אצל אויבים, לא נעסיק אויבים באופן ישיר".

על הכרוז היו חתומים, ביחד עם שהרב דרוקמן, גם הרב יצחק גינזבורג, הרב יעקב יוסף, הרב דב ליאור, הרב עידוא אלבה, הרב שמואל אליהו, הרב ישראל אריאל, הרב גדי בן זמרה, הרב דוד דודקביץ. הרב שמואל יניב והרב דניאל סטבסקי. בעקבות פנייה של "שלום עכשיו" והתנועה הרפורמית, החליט היועץ המשפטי דאז, מני מזוז, להורות למשטרה לחקור את הרבנים החתומים על הצו.

הרב דרוקמן מסר היום כי אין בכוונתו לשתף פעולה עם המשטרה. "באופן עקרוני אני חושב שכל עוד לא חוקרים פרופסורים שמסיתים נגד ציבורים שלמים ולא חוקרים את אפרים הלוי (ראש המוסד לשעבר - א.פ) שהשווה את החרדים לאיראנים, גם אני לא מתכוון לשתף פעולה איתם". הרב דרוקמן הדגשי כי מבחינתו גילוי הדעת נעשה במסגרת החוק והוא מגדיר עצמו כ"נאמן לחוק בישראל".