הרב בני לאו: שירו של עמיר בניון שפך דלק לאש השנאה

הרב בני לאו מתייחס לשירו של עמיר בניון ´אחמד אוהב ישראל´ וקורא לבניון: "קח נא את מילותיך בחזרה לתהומות החבויים שבך ותציף את העולם באור שבדרך כלל בוקע ממך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/11/14 09:40 ג בכסלו התשעה

הרב בני לאו: שירו של עמיר בניון שפך דלק לאש השנאה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסערה סביב שירו של עמיר בניון. אתמול (ב') פורסם ב'כיפה' כי סערה פרצה בעקבות שירו של עמיר בניון 'אחמד אוהב ישראל' שכללה התייחסויות, שלטענת אישים שונים מהווים הסתה נגד כלל ערביי ישראל.

הרב בני לאו התייחס למילות השיר וקרא לזמר, אותו הוא הגדיר חברו, לחזור בו מהמילים הקשות. לדבריו, “השיר של עמיר בניון 'אחמד אוהב ישראל' שופך דלק לאש השנאה שבוערת כאן כבר שבועות רבים”.

"אני כותב בסערת רגשות בגלל אהבתי הגדולה לעמיר”, כתב הרב לאו בדף הפייסבוק שלו. "מהיכרותי את האיש הפרטי הזה אני יכול לדבר על המון מידות נדירות. פגשתי אותו יותר מפעם במופעי התנדבות למשפחות שכולות, לפצועי צה"ל, ליתומים, לנזקקים. משהו בו שבה את לבי ואני רואה בו בן ברית להבריא חברה מסוכסכת ופצועה. ואז באה ההתפרצות הזו".

"אני מתעב את המשפטיזציה המלאכותית שעל פיה מיד פותחים בחקירה”, תקף הרב לאו את חבר הכנסת פריג' שקרא לפתוח בחקירה נגד בניון. "אנחנו חברה של בני אדם שצריכים לדבר ולא להתבצר. אמרת "משפט" - בנית קיר בטון בין אדם לאדם. יש לנו כל כך הרבה מחיצות. מה תועיל עוד אחת?”.

"אני מאמין שעמיר לא חשב שהוא קורא לאלימות. אני מאמין שהוא פרץ בדימום פראי וחסר מעצורים אל מול שטף הדם ששוטף את ישראל על ידי רוצחים שהם ומשפחותיהם חיים בתוכנו כאזרחי הבית המשותף הזה. באחת מתגובותיו היום הוא כתב: 'אילו היינו אלימים, לא היינו שרים שירים כואבים שבוקעים הישר מהלב'. אני מאמין לו"

"עמיר יקר ואהוב”, פנה הרב לאו לבניון. "אסור לנו לשחרר את מעצורי השכל אל תהומות הנפש הפצועה והמדממת. גיבור כובש את יצרו”.

"נכון שיוצרים גדולים שקדמו לך כבר קראו קריאות של נקמה מזעזעת במציאות של חורבן ושואה. ובכל זאת - אנחנו ריבון יהודי ששולט על מיעוט מוסלמי. חובת האחריות לשלום כל האזרחים מוטלת עלינו. אנא עמיר. קח נא את מילותיך בחזרה לתהומות החבויים שבך ותציף את העולם באור שבדרך כלל בוקע ממך”.